close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser og accepterer, at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.
ingternt blog

Velkommen til ny ing navigation

Så har vi omsider fået kræfter i vores it-udvikling til at få ryddet op, saneret og forbedret ing.dk. I første omgang er der mest tale om oprydning og sanering. Og vi starter fra toppen, så at sige. Topnavigationen har nemlig i lang tid haft en indretning, der ikke afspejlede brugernes adfærd. Der var for mange knapper, der ikke blev brugt, mens det kunne være vanskeligt at finde frem til væsentlige underpunkter. Ikke mindst muligheden for at tippe os med historier eller tilmelde sig vores nyhedsbreve. Alt sammen lagt ind under det nye punkt MERE. I samme boldgade har vi lavet et OVERBLIK øverst i højre hjørne. Ikke noget revolutionerende – blot et sitemap, vi har manglet.

Hovedet op

Vores store bannerannonce lå før OVER hovedet/logoet. Det er det vi lever af – men vores eget er trods alt det, vi først ønsker at vise. I det hele taget vil vi gerne have vores top til at fremstå mere åben, enkel og tilgængelig, hvor den før kunne virke tung og overlæsset med tilbud. Man kan sige, at sitet helt overordnet vil gå i retning af at fremstå mere prioriteret.

Fokus eller tendens?

Så er der TENDENS og FOKUS. Det er og fortsætter med at være vores ambition at bruge en del af vores kræfter på at løfte blikket ud af nyhedsstrømmen og give vores bud på, hvilke tendenser indenfor de forskellige teknologier, der er afgørende for udviklingen lige nu. Til det anvendte vi to begreber: FOKUS til de lidt mindre sager og TENDENS til de udviklinger, der ændrer vores dagligdag eller arbejdsliv. Men det har vist sig vanskeligt at niveaudele på den måde. Og vi kan jo ikke dække det hele. Så nu har vi slået dem sammen og vælger løbende de emner og fagområder ud, di koncentrerer os om for tiden.

Se lige mobilen

Og så er der mobilen. Vi har en trediedel af vores trafik på de små skærme og er derfor glade for at indholdet nu fremstår noget mere indbydende end tidligere, og at man som bruger hjælpes bedre rundt mellem historierne. Det er mange store og små ting. Men gå selv ind og tjek det ud.

Vi fortsætter arbejdet med oprydning og forskønnelse. I første omgang med en mere klar og enkel opdeling af vores mange zoner ned over forsiden samt en højere placering af sektionsoversikten, som i dag henslæber tilværelsen i bunden af sitet. På lidt længere sigt taler vi om et omfattende redesign.

Og nu: Debat

Vi vil nu også gå i gang med oprydningen af hele debatområdet. Jeg ved, det er noget der ligger mange på sinde, og debatten om debatten har længe været i gang. En del af jeres punkter har det hidtil ikke været muligt at imødekomme. Men når vi nu tager fat igen, laver jeg en ny posting her på bloggen og inviterer jer med på den del af forbedringerne. Indtil da: Der kan være lidt bugs i den nye indretning. Men vi fejlretter det i disse dage. Håber I vil tage vel imod ommøbleringen.

Henrik Heide
,Web- og debatredaktør på ing.dk

Men når vi nu tager fat igen, laver jeg en ny posting her på bloggen og inviterer jer med på den del af forbedringerne. Indtil da: Der kan være lidt bugs i den nye indretning. Men vi fejlretter det i disse dage. Håber I vil tage vel imod ommøbleringen

  • jeg synes umiddelbart, det ser mere 'indbydende' og overskueligt ud! :)

Så håber vi, de yderligere forbedringer kommer løbende - først og fremmest (IMHO) 'direkte rutning' til kommentaren, man klikker på fra forsiden:

https://ing.dk/debat

  • 11
  • 0

Jeg synes at "rullelisten" i toppen af siden skal fjernes helt. Der er en forside på ing.dk som kan bruges til at danne overblik over de vigtigste nyheder, og listen i toppen skubber bare alt det andet indhold længere ned uden at tilføje noget synderligt brugbart. Det virker helt sindssygt at når man klikker ind på en artikel, så står overskriften først i bunden af skærmen - den burde aldrig stå længere nede end midten af skærmen.

  • 11
  • 0