Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.
motorbloggen

Tillykke til Årets Bil 2020!

På Motorbloggen kipper vi med flaget for Tesla, som onsdag aften fik kåret Model 3 som årets bil i Danmark 2020.

Vi stemte ikke, men har jo tidligere slået til lyd for, at lige netop Tesla Model 3 burde vinde.

FDM's biltekniske redaktør, Søren W. Rasmussen siger i den forbindelse:

»Tesla Model 3 er en naturlig vinder af Årets Bil i Danmark 2020. Det er en elbil, der på mange måder har revolutioneret bilverden, hvor Tesla har formået at lave en sjov og veludstyret elbil med lang rækkevidde, gode køreegenskaber og høj sikkerhed, som vi kender det fra Tesla.«

Det blev en sikker sejr om nummer 2, Peugeot 208 og BMW 3-serie.

Det er ikke kun i Danmark, at Tesla er populær. Tirsdag i denne uge blev Model 3 ligeledes valgt som årets bil i Norge.

Tesla Model 3 er også i finalen til den europæiske Car of the Year 2020.

Bjørn Godske er redaktør på IndustryTech og uddannet ingeniør fra DTU. På Motorbloggen vender han store og små emner inden for biler - både dem med traditionelle brændsler og de alternative.
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Det rigtigt interessante spørgsmål er, om vinderen sidste år var sidste gang vi så en fossilbil tage titlen?
Der er jo ingen fossilbil der peger mod fremtiden, eftersom det er en givet ting, at fossilbilen er en ting der er ved at blive udfaset, og hvor mange af de store bilproducenter allerede har tilkendegivet, at ingen nyudvikling af motorteknologi igangsættes.

  • 20
  • 5

Tesla Model 3 er det elektriske alternativ til BMW3-serie, Mercedes C-klasse, Audi 4 og 5 og mange andre attraktive mærker/modeller, og spørgsmålet, Jens stiller, er endu mere oplagt at svare på, hvis man forestillede sig at disse også fandtes som elbiler fra de store kendte mærker. Og det burde de gøre. Og det gør de om 1-3 år. Måske Tesla Model 3 så ikke blev årets bil, men det ville en diesel eller benzinbil sikkert heller ikke.
Når man først har kørt elbil, virker ikke engang rækkevidden for brændselsbiler tiltrækkende længere. Heller ikke lyden savner man. Tværtimod.

  • 18
  • 3

Håber denne elbil vinder naeste gang.

Citat : "..Renault stresses that it developed the K-ZE according to “European quality standards”. If the model turns out to be a success in China, it could be introduced in several global markets ..."

"...Renault is calling for 66,800 Yuan (around 8,500 Euro) for a medium version and 71,800 Yuan (about 9,140 Euro) for the top variant. For this, you get a 33 kW drivetrain, 125 Nm torque and a 26.8 kWh battery for a range of 271 kilometres, at least in the less realistic NEDC cycle. .... "

Kilde : 13 September 2019

https://www.electrive.com/2019/09/13/renau...

  • 2
  • 0

Tesla 3 er en game changer på markedet og det er rart at se det bliver anerkendt af branchen. Der kan man læse meget ind i.

Jeg havde gerne set f.eks. SEAT Mii electric være en del af feltet fordi den viser man kan lave en elbil hvor alle kan være med prismæssigt.

  • 6
  • 0

Hej.

Som jeg har skrevt før er Tesla 3 lige et nummer for stor til mig. Men bortset fra det er jeg utrolig glad for, at Tesla 3 blev Årets Bil 2020 i Danmark. Og det er super dejligt at den også har vundet mindst to andre kåringer i Skandinavien. Jeg håber meget, at den også vinder den europæiske kåring. For det første er det en ret så god bil. For det andet var det på tide at en elbil vandt.

Nu kan jeg ikke finde det, men hvis jeg husker rigtigt, vandt BRINT-bilen Nexo Årets Innovationspris 2020. Det synes jeg også var fint.

Jeg tror ikke, at elbiler fremover vil vinde hvert år. Og jeg synes heller ikke, at det er nødvendigt, at elbiler vinder hvert år fremover. Der findes jo gode benzin-, diesel- og hybridbiler, Men som sagt synes jeg, at det var utroligt godt at en elbil vandt i år.

Vnelig hilsen
Jan Hervig Nielsen

  • 0
  • 3

Finanslov forhandlinger

https://www.dr.dk/nyheder/politik/radikale...

Det er jo så fundamentalt, dybt grotesk, at man skulle tro at det var ren fiktion.

En så simpel ting.

Det viser bare hvor fucked up hele vores afgiftsystem og politikere er, de trækker i den helt forkerte retning på så mange punkter.

Det tog 98års forhandlinger at komme af med den forhadte nøddeafgifts 27! forskellige satser.

Registreringsafgiften, og dens endnu mere komplicerede og bizzare takster, fylder 95år
men skal vi ikke lige give den magt og energi 50år mere.

Klimavalg min bare røv.

  • 7
  • 0

at almindelige mennesker skifter til BEV

"Vi ønsker ikke bare at sætte prisen op på almindelige menneskers nye biler." (ICEV)
""CHRISTIAN RABJERG MADSEN, SOCIALDEMOKRATIET""
😳

Lige som LA forstår socialdemokratiet ikke, at summen af BEV+ICEV bliver den samme, så vi får ikke flere BEV, ved at holde prisen på ICEV, samtidig med at afgifterne stiger på BEV

https://www.dr.dk/nyheder/politik/radikale...

  • 7
  • 0

at almindelige mennesker skifter til BEV


Selvfølgelig gør de ikke det.
De ønsker at almindelige mennekser bliver plukket maksimalt i afgifter.

BEV betyder færre afgifter pr Km selv ved alm. elafgift. ved elvarme går det helt galt for afgifterne.

Deres helt store frygt er at det skulle gå op for helt almindelige mennesker, at elbiler ikke behøber Clever abb. og at elbilerne endda også kan lades op med solceller i weekenden så man har 350+ km på batteriet mandag morgen helt uden afgifter.

Spørger du de Radigale hvor de vil finde pengene henne så svarer de: Boligskatterne, det skulle jo nødigt være billigt at leve i Danmark

  • 8
  • 0

at almindelige mennesker skifter til BEV

Selvfølgelig gør de ikke det.
De ønsker at almindelige mennekser bliver plukket maksimalt i afgifter.

Ja afgifts"fordelingen" er jo omhyggeligt sammenstykket igennem generationer, og den er så stiv at en egentlig retningsændring er umulig, og hver en krone dybt nødvendig.

En helt rimelig afgiftstigning på ICEV, vil medføre en faldende import, deraf faldende afgiftsindtægter, som systemet ikke kan undvære.
Bedre for betalingsbalancen, bedre for miljø, (mindre ICEV produktion) bedre for at Osborne effekten får før fat og tvinger BEV produktion op hurtigere, samt BEV priserne drastisk ned.

Kun med det ene afsavn, at folk beholder deres biler 1år længere, er det virkelig så slemt?
Ku vi ikke gøre bare det for miljøet og udviklingen.

eet sølle år alle sammen, vil nogen dø af det?
Vil vi kaste æg efter politikerne af den grund?

Mon ikke de kunne finde de manglende afgifter et andet, mere fornuftigt sted, hvis de gjorde sig bare lidt umage🤔

  • 7
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten