Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Redefinering af ordet "Service"

Da det endnu engang er blevet sæson for julegaveindkøb suk vovede jeg mig forleden dag ind i et større, her unavngivet, elektronikvarehus på udkik efter en specifik julegave (som jeg af åbenlyse årsager ikke kan afsløre).

I et øjebliks sindssyge, eller som en konsekvens af voldsomt søvnunderskud, troede jeg rent faktisk på, at en repræsentant fra varehusets personale ville kunne hjælpe mig med en mere specifik udvælgelse af den pågældende gave.

Efter længere tids søgen lykkedes det mig rent faktisk at opstøve en ansat, som da også mere eller mindre modvilligt bevægede sig i retning af hylden med den pågældende varegruppe. "Thjoo, han havde da godt nok et par forskellige mærker at vælge imellem" og "nej, han kunne ikke rigtigt demonstrerer den pågældende ting for mig, men jeg kunne jo altid få den byttet, hvis det viste sig ikke at være noget (!)". Øhhh, her prøver man på at få hjælp til at udvælge et produkt, så det netop ER noget, og så er det den hjælp man kan få?

Er det kun mig der (stadig?) er så naiv at tro, at ansatte i en forretning der sælger elektronik rent faktisk også besidder en eller anden form for basal viden om det de sælger?

Heldigvis var den pågældende medarbejder så sløv i optrækket, at han ikke engang prøvede på at prakke mig yndlingsproduktet over alle yndlingsprodukter på - en "super-duper-jeg-dækker-alt-ekstra-forsikring" til en fuldstændig ublu pris.

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Service kan måske stadig fås visse steder, men i sagens natur ikke i et "større, her unavngivet, elektronikvarehus".
:-)
Jens Rasmussen

  • 0
  • 0

Hvorfor egentligt ikke? Såfremt det pågældende varerhus vælger at sige: "Vi vil være de billigste, og derfor har vi valgt ikke at rådgive - find selv ud af det!" så er det helt ok med mig, ligesom jeg ikke forventer nogen form for rådgivning, hvis jeg bestiller en varer over nettet.

Men den her type forretning lever på, at Hr. og Fru. Danmark kan gå lige ind fra gaden og få hjælp til at købe en harddiskoptager, en pc eller lignende - fuldstænding ligesom i Fona, Merlin, TDC butikken osv., som forresten heller ikke har forstået, hvad service går du på. De nævnte butikker er da i hvert fald heller ikke billige.

  • 0
  • 0

Kan godt følge dig her, Henriette. Specielt hos "Elektrodværgen" er det slemt. Sidst jeg var der:

Undertegnede: "Har I sikringer til eltavlerne i vores hus? Jeg skal bruge nogle 10 ampere"
Ekspedient: "Sikringer? Det ved jeg ikke"
Undertegnede: "Hvad er det der, på hylden bag dig?"
Ekspedient "???"
Undertegnede: ud af døren for at undgå kernenedsmeltning på første sal.

  • 0
  • 0

Drop de fysiske butikker, deres udvalg er moderat, priserne for høje i forhold til netbutikkerne, og så tager de som du siger ikke service alvorligt.

Det eneste problem hvor man kan blive lidt presset er med hensyn til reparationer, men dem er der så vidt jeg ved ingen der magter at lave inden for rimelig tid alligevel.

  • 0
  • 0

Man man læse sig til, hvilke funktioner et elektronisk produkt har; også på en netbutiks hjemmeside. Man kan bare ikke få noget indtryk af produktets kvalitet, uden at prøve det udførligt. Derfor er det indenfor nogle områder ikke tilsådeligt at købe på nettet, og det vil det aldrig blive.
Kvalitet ? Ja, f.eks. lyden af et par hovedtelefoner, udløsetiden for et digitalkamera, farvegengivelsen på et fjernsyn og meget mere.

  • 0
  • 0