motorbloggen

Mercedes viser fremtidens bil - som de ser den?

Man skulle tro, at det er en animation - men det er faktisk en fungerende prototype.

(Og det er med en let skjult misundelse, at jeg ser, at det er Felix Smidt og ikke Motorbloggen, som Mercedes har inviteret til at prøvekøre den)

Hvilke funktioner og designs tror I har overlevet om 10 år?

Jeg skal selvfølgelig tilføje, at Mercedes-bilen ikke er ny (den blev vist frem i januar i år), men det er først for nylig, at de lader journalister køre med.

Journalist og ingeniør. Har skrevet om teknologi og produktion siden 2001 og tidligere arbejdet med planlægning i energisektoren. Har især fokus på Industri 4.0, robotter, 3D-print, transportmidler, energisystemer og anden ny teknologi.
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

vil vi forhåbentlig blive fri for alt det blålys vi har måtte døje med siden den blå LED blev opfundet.

Det har da været enerverende lige fra starten, og det bliver ved alle steder.

Bliver en ren lise for øjet, når grøn og den rørglødetrådsagtige varme orange får en rennæssance.

  • 19
  • 0

Selvom man kører Alfa Romeo så drejer jeg alligevel hovedet efter en Ferrari.

Oversat - - - selvom man er mangeårig lykkelig gift og hun stadig ser godt ud, så bor der vel stadig en neandertaler i en som diskret får hovedet til at dreje sig efter - (sæt selv navnet på foretrukken fotomodel ind her). Alternativt vil jeg mene at visse kropsfunktioner er i forfald.

Jeg gad sgu godt at dukke op til en stor fest (efter coronaen) iført sådan en Mercer. Mon der vil blive sparket dæk? Tror jeg nok!

  • 5
  • 2

at space/fremtids/futuriske biler har set sådan ud i artier. Nu tilsat lidt blå lys så man nemmere får et epileptisk anfald ;-)

Det eneste smarte er at den gå sidelæns ligesom en krabbe. Resten er vel set før :-)

Man fristes til at sige lidt mangel på fantasi :-)

hehe

JEns

  • 6
  • 0

Hej.

Jeg synes, at den viste fremtids-Mercedes på mange måder er halvgrim og relativ ligegyldig. Så ser jeg langt mere frem til Mercedes kommende elbil EQA, som jeg tror kan blive et brag af en elbil.

Der knytter sig en sjov, lille historie til Felix Smith og Mercedes. Han har nemlig Mercedes-logoet tatoveret på sin arm. Hvis jeg skulle have en Bil-tatovering skulle det nok være VW Folkevogns logo. Faktisk overvejer jeg at købe den lille modelbil VW ID3, som jeg kan have stående i min stue. Men nok om mig. Herunder er et link den korte video om den fine historie med Felixs tatovering her:

https://www.youtube.com/watch?v=WLV4Mu6-DNM

Venlig hilsen Jan Hervig Nielsen

  • 2
  • 9

Der er sjov kontrast mellem hvordan MB forestiller en showbil/fremtidsvision som sportslig, lav, smart når MB modelprogram i stigende grad er præcis det modsatte i form af SUVer i snart alle størrelser.

  • 11
  • 0

Der er sjov kontrast mellem hvordan MB forestiller en showbil/fremtidsvision som sportslig, lav, smart når MB modelprogram i stigende grad er præcis det modsatte i form af SUVer i snart alle størrelser.

Har jeg også bemærket. Måske er det Mercedes' måde at påvirke bilkøbere til at "komme over" hængerøvsbukserne, mærkelige frisurer, rædsom musik oghvadharvi (læs SUV) - moder. Vi må håbe at de får held med det.

Igennem årtier har vi set bilfabrikanter lancere prototyper til bilshows, for at afkode købernes interesser. Mange af dem er så blevet til modeller til markedet, men som oftest nedtonet, så hr. og fr. leverpostej tør købe en. Et eksempel er Hondas elbil. Dokumentation: Se ud over bilparken, bilerne er sorte, grå eller hvide, og der er forfærdelig mange SUV's. Gaaab!

  • 2
  • 2

hvis højre sides hjul bakker mens venstre hjul kører frem

Saa du antager, at den har uafhaengige motorer til hoejre og venstre. Det oversaa jeg, hvis det blev naevnt. Fire uafhaengige styringer OG to motorer. Den bliver dyr.

  • 0
  • 0

Fire uafhaengige styringer OG to motorer. Den bliver dyr.

En motor til hvert hjul, det har Mercedes allerede på deres SLS AMG Electric Drive - og ud over det, så bliver in-wheel løsninger under alle omstændigheder fremtiden.

Og hvis man lader hjulene på den ene side køre frem, samtidig med de kører tilbage på den anden side, så kan køretøjet vende om sin akse, som en kampvogn - men det er hårdt ved dækkene.

  • 2
  • 1

Når man ikke ved hvad man skal lave, laver man noget der alting. De her conceptbiler er rent BS. De kommer aldrig på gaden og kan aldrig købes. Det er noget som Mercedes laver for ikke at se for dumme ud, efter de i den grad er kommet bagud på teknologi. Hvorfor viser de ikke noget som rent faktisk kommer til at eksistere?

  • 0
  • 0

Og hvis man lader hjulene på den ene side køre frem, samtidig med de kører tilbage på den anden side, så kan køretøjet vende om sin akse, som en kampvogn - men det er hårdt ved dækkene.

Vist vil det være hårdt ved dækkene. Men man ser fireakslede sættevogne blive hevet 180 grader rundt på en smal vej. Så mon ikke man forlængst har besluttet, at der ikke er noget mere ligegyldigt, end dæk-og vejslid.

  • 0
  • 0

Når man ikke ved hvad man skal lave, laver man noget der alting. De her conceptbiler er rent BS. De kommer aldrig på gaden og kan aldrig købes. Det er noget som Mercedes laver for ikke at se for dumme ud, efter de i den grad er kommet bagud på teknologi. Hvorfor viser de ikke noget som rent faktisk kommer til at eksistere?

De har da fået en del opmærksomhed med konceptbilen. Hermed indlæg #28

Hvis bilfabrikanterne ikke lavede konceptbiler, kom der vel næppe andet end Suzukier panodiler og tilsvarende totalt ligegyldige designs. Uden konceptbiler ville automobildiversiteten være mager, og vores livsværdi undervejs ville lide under det.

Til gengæld har de store masser omtrent samme mængde mod som Morten Østergaard når de skal vælge bil. Måske en forklaring på at cirka hver femte ulykke skyldes søvn bag rattet.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten