close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.
ingternt blog

Hjælp Ingeniøren-journalist med at udspørge Rejsekorts direktør

På mandag skal Ingeniørens undersøgende journalist Magnus Bredsdorff interviewe direktøren for selskabet Rejsekort A/S, Bjørn Wahlsten, på en konference for professionelle inden for kollektiv transport.

For at være sikker på, at han har de rigtige spørgsmål med til direktøren, beder Magnus Ing.dk's læsere om hjælp: Han efterlyser bud på netop de problemstillinger, som vil gøre eksperterne klogere. Det gør ikke noget, hvis de samtidig gør ondt på direktøren, men det er intet krav.

Skriv dine spørgsmål i debatten nedenfor eller mail til mbr@ing.dk

JulianHenlov

Vær lidt fræk og spørger hvorfor er det at vi i Danmark skal genopfinde den dybe tallerken, når systemer ude omkring i verden allerede fungere og kan indkøbes.

  • 0
  • 0

Spørgsmål: Hvad var overvejelserne omkring reform at den offentlige transportsektor inden man lagde linjerne for rejsekortet? Diskuterede man ikke nedlæggelse af de regionale trafikselskaber, eller i det mindste en reform af hvordan de skulle tjene penge i fremtiden?

Spørgsmål : Hvorfor er det man ikke startede med et rent bord og smed det forfejlede zonekort på porten inden man startede projektet? Det siger sig selv, at man ikke kan lave noget godt når man skal bygge ovenpå noget der mildest talt er elendigt.

  • 0
  • 0

Hov, ny overskrift...

Hej Claus

Du har ret i, at vi ændrede overskriften. Det skete efter en debat på redaktionen om, hvorvidt der ligger en nedladende betydning - f.eks. 'udstille' eller 'gøre grin med' - i ordet 'grille'.

Det var ikke min egen opfattelse, men det mener nogle af mine kolleger. Derfor valgte jeg for en sikkerheds skyld at ændre ordet.

Mit ærinde er ikke at latterliggøre Rejsekort A/S's direktør, men at stille ham kritiske spørgsmål. Håber på få endnu mere hjælp fra jer læsere til det.

Hilsen

Magnus Bredsdorff

  • 0
  • 0

Brugervenlighed, genemskueligt, KISS...

Der er sikkert mange ord der ikke er forstået.

Men forenkling og effektivisering burde være forståeligt.

Rationalisering og reduktion fremkalder blot en fobi?

  • 0
  • 0

ja ville betaling for den faktiske rejseafstand i fugleflugtslinje ikke give meget mere mening ?

Nej for så kunne en kort afstand fra udgangspunkt til mål jo 'krydres' af en stor omvej og endda et kortvarigt stop på det fjerneste punkt (< 30 min = fortsat rejse). Man skal betale for forbrug af transportmiddel (den kørte distance) og ikke afstanden mellem udgangspunkt og mål.

Med dit forslag skulle f. eks. prisen Lohals- Nyborg være mindre end Svendborg-Nyborg og det selv om du skal gennem Svendborg på den første.

  • 0
  • 0

Har man sørget for at folk uden rejsekort også kan købe en rejse.
Det kan være turister og folk der kun har brug for det sjældent.

Det kan være svært nok for danskere at finde ud af det, men hvad så med turister.

  • 0
  • 0

Det kommer da an på omkostning pr. kørt km pr person for henholdsvis tog og bus. Hvis det er billigere i bussen hvorfor skulle man så betale det samme som for samme rejse i tog?

  • 0
  • 0

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er kommet bag på Rejsekort, at folk gerne vil vide - eller i det mindste have mulighed for at finde ud af - hvad deres rejse koster? Den nuværende prisstruktur er meget uklar. Personlig synes jeg det er lidt bekymrende, at jeg som uddannet ingeniør, ikke er i stand til at beregne, om det kan betale sig for mig, at udskifte mit pendlerkort med et rejsekort.

Der var på et tidspunkt noget fremme om et fast-pris produkt til pendlere. Er dette stadig noget, som der arbejdes på, og hvordan udformes dette? Hvornår kommer det?

Er der planer om at koble bussernes udstyr online på systemet, så beløb overført til kortet rent faktisk kommer til at stå på kortet?

Med mit nuværende pendlerkort bliver jeg kompenseret, hvis togene ikke kører til tiden - den såkaldte rejsetidsgaranti. Hvordan er denne implementeret i rejsekortet? Er man i stand til at gennemskue, om folk har kørt med et forsinket tog/bus, og dermed give kompensation for den specifikke rejse - i modsætning til det nuværende system, hvor der gives kompensentation i forhold til en gemmesnitlig forsinkelse. Eller har man bare valgt ikke at kompensere folk?

  • 0
  • 0

Jeg mener at Jeres egen blogger PH-K i nedennævnte blog har stillet en række spørgsmål som er yderst relevante.

http://ing.dk/artikel/119821-rejsekort-review

Uden at forfalde til hr. Overingeniørens DJØF-retorik kan jeg godt blive bekymret over at man, som også beskrevet i flere af PH-K's øvrige blogs, at man tillader fejl at opstå uden at at håndtere dem og at man tilsyneladende er en krig om at reagere på det. Det stiller efter min mening brugeren i en ret ringe retssikkerdssituation.

P.S. Nu vi er ved DJØF-retorik: Kan du så ikke lave en bull-shit bingo konkurrence i forbindelse med det interview, så vi kommer ind til kernen i stedet for floskler - også set rigeligt i PHK's blogs om emnet.

  • 0
  • 0

Hej alle

Tusind tak for jeres bidrag til diskussionen.

@Morten, Brian, Kurt og Peter:
Rejsekort-selskabet har ingen indflydelse på prisstrukturen. Det er en politisk beslutning, idet alle de offentlige trafikselskaber i sidste ende er styret af politikere. Rejsekort A/S har naturligvis kæmpet med de mange takstzoner, men kampen var kendt på forhånd, og direktøren har tidligere udtalt, at nu er der styr på det. Men måske er det en god idé at høre ham igen.

@Svend, Erik og Poul:
De fleste spørgsmål, som Poul-Henning Kamp bringer frem, handler om udregningen af og frem for alt dokumentationen for prisen. Det må vi tage med. Og i hvert fald, som Erik skriver, må vi spørge, hvordan kunderne skal regne ud, hvad deres rejse koster. Det kan kun lade sig gøre ved at logge sig ind på sin personlige side i dag.

Et par opklaringer mere: Pendlerkortet er udsat til 2014. Men jeg skal nok spørge direktøren til det.

DSB's rejsetidsgaranti dækker også rejser med rejsekort.

Busserne kommer aldrig online, og pengene skal gerne stå på kortet. Der kan ifølge Rejsekort A/S gå op til et døgn, men flere kunder taler om ventetider på adskillige døgn.

Min spørgsmål-svar-sceance er ikke i udgangspunktet tænkt til at skrive artikler om. Men hvis der kommer noget nyt frem, skal ing.dk's læsere naturligvis ikke snydes.

Mange hilsner

Magnus Bredsdorff

  • 0
  • 0

Med hensyn til rejsegaranti har jeg til et infomøde om rejsekort fået at vide at man SELV skal ringe og bede om penge tilbage. Og ikke nok med det, din rejse kan faktisk blive DYRERE p.g.a. en forsinkelse. Dette skal du også selv sørge for at få refunderet. OG du skal gøre det telefonisk.. Ikke så mærkeligt de har travlt ved telefonerne nogen gange hvis 6-800 togpassagere skal ringe ind.

  • 0
  • 0

Vil det med rejsekortet være muligt at stige ind ad bagdøren.
Evt skulle chaufføren kunne se på et kontrolpanel om der er betalt.
For en af de værste ting ved busserne er den helt utroligt langsommelige på og aflæsning af passagerer, især hvis man kun skal et par stop, og når man så stiger på foran i en fyldt bus, så skal man mase sig hele vejen ned gennem bussen. Eller når chaufføren sidder i flere minutter og skriger, "Vær venlig at gå længere tilbage". Og alle de andre sidder bare og triller tommelfingre og tænker. "Hvornår kommer vi videre". I stedet kunne folk bare hoppe op bagi og betale med rejsekortet.

  • 0
  • 0

Hvordan bliver fremtiden for grupper af rejsende?
Jeg er spejderleder og vi tager på weekendtur med et varierende antal børn og voksne henover året. Vil ændring af antal rejsende kun kunne ordnes ved stationer?
Hvis nogle fra en gruppe rejsende stiger af undervejs, hvordan checker man så dem ud?

  • 0
  • 0

Har man testet skidtet med almindelig mennesker. Der er jo f.eks. stort set umuligt at se forskel på en tjek ind og tjek ud maskine.

  • 0
  • 0

Hej,
Et par spørgsmål vedr. de rejsendes retsstilling.
I dag, når man køber billet, stempler et rabatkort eller har periodekort, har den rejsende et fysisk bevis med et stempel, der viser gyldigheden af billetten.
Den rejsende er således ikke i tvivl om, at rejsen foregår med gyldig hjemmel og kan bevise dette.

Hvordan ser den rejsende det på rejsekortet? Tænk på, at systemet er designet til at blive anvendt sammen med båse, der åbner, når der er gyldig hjemmel. I Danmark står de "blå lamper" på en sådan måde, at den rejsende måske - i god tro på gyldig hjemmel - kommer afsted uden gyldig hjemmel.
Hvem har bevisbyrden?

I dag er der en vis anonymitet ved billetsalg. Øvrigheden ved ikke nødvendigvis, hvor man rejser hen, når billetten er købt. Med rejsekortet lagres alt rejseaktivitet - påstigninger og afstigninger med tidspunkter og positioner.

Hvordan sikres den rejsendes anonymitet? Jeg bemærkede i forbindelse med coli-VTEC infektionerne tidl. på året, at øvrigheden uden videre indsamlede de smittedes kreditkort-færden til at opsøge smittekilden. man kan således forvente, at øvrigheden uden videre vil anvende de indsamlede rejsedata.

Fortsætter de almindelige periodekort? De kan jo fint virke sammen med rejsekortet. Der er ingen grund til at afskaffe dem.

Mvh
Jan

  • 0
  • 0

Hvornår bliver rejsekortet en fordel for "normale" pendlere?

Jeg pendler dagligt på hverdage (ca 40 enkeltture pr. måned) mellem Vestsjælland og København.

Mit periodekort koster pt. 1690 kr, hvilket svarer til 42,25 pr enkelttur.
Rejsekortets pris for samme enkelttur med maksimal rabat er 45,59 på de "normale" pendlertidspunkter, dvs. morgen og eftermiddag.

Med Periodekortet bliver mine "ekstrature" om aftenen og i weekenderne så at sige "gratis" eller "bonus ture".
Med Rejsekortet bliver månedsprisen for 20 dage noget højere (=1823,60). Hertil kommer at jeg også skal betale for mine andre ture. Altså det blvier endnu dyrere på månedsbasis at bruge offentlig transport med Rejsekortet,

Herfra kan man naturligvis trække de ture som man ikke gennemfører ved hjemearbejdsdage, sygdom osv.

Men for mig, der gudskelov har få sygedage og ikke anvender ret mange hjemmearbejdsdage vil overgang til Rejsekortet som pendlerkort blive dyrere.

Hertil kommer at det også er mere besværligt på pendlerturen end det almindelige periodekort, idet man skal huske at tjekke ind ved hvert skifte og navnlig være helt helt sikker på at tjekke ud når man slutter rejsen.

Disse kompleksiteter er man delvist fri for ved periodekortet, som man bare skal have med og fremvise på anfordring. Det svarer jo typisk til fremvisning ved påstigning, men periodekortet er helt fri for usikkerheden om hvorvidt udtjekningen nu også bliver registreret korrekt.

Så alt i alt ser jeg endnu ikke at rejsekortet er attraktivt for daglige pendlere. Det er dyrere, mere besværligt og behæftet med en vis usikkerhed som ikke er kendt ved periodekort.

Klaus

  • 0
  • 0

Normalt når man indfører et IT system, gentænker man også sine øvrige processer og ser på, om de med fordel kan ændres. Det har man tydeligvis ikke gjort her - tværtimod. Man har obsternasigt holdt på, at de forskellige trafikselskabers billetsystemer skulle 'virke 100% som altid', hvilket objektivt set har været en rigtig dårlig løsning. Kære direktør, når nu kunden stiller tåbelige krav, hvorfor så ikke kæmpe imod? Befolkningerne fatter alligevel ikke zonesystemerne som de er nu, så det burde da have været den smalleste sag i vernde at lave et mere enkelt system, der lod sig implementere.

  • 0
  • 0

@Magnus Bredsdorff

Busserne kommer aldrig online, og pengene skal gerne stå på kortet. Der kan ifølge Rejsekort A/S gå op til et døgn, men flere kunder taler om ventetider på adskillige døgn.

Det er så også i overensstemmelse med rejsekortbestemmelserne idet der står: (Rejsekort kortbestemmelser Gældende fra maj 2011 Version 5.1)

2.2.1 Tank-op via rejsekort.dk .
Ved tank-op via www.rejsekort.dk bliver rejsekort først tanket op, når rejsekort næste gang checkes ind. Kortlæserne på stationer opdateres ca. hver fjerde time, [b]mens kortlæserne i busser højst op-dateres en gang i døgnet.[/b] Derfor bør tank-op via www.rejsekort.dk ske mindst 24 timer før, pengene ønskes tilgængelige på rejsekort.

Altså at der højst opdateres en gang i døgnet (= der kan gå længere tid)

  • 0
  • 0

Et rigtig relevant spørgsmål er:

"Har I overhovedet tænkt på at rejsekortet skal bruges af børn ?"

Et barn kan se på et klippekort at der stadig er klip til turen hjem, men det kan man ikke se på rejsekortet, for man kan hverken forudsige rejsens pris (afhænger af rabatniveau, tid og sted) eller hvor mange penge man har på kortet, før man checker ud.

Hvordan har i tænkt jer at børn skal lære at "holde hus" med pengene under de vilkår ?

  • 0
  • 0

Hvorfor er det rimeligt at børn skal betale dummebøden hvis de glemmer at "stemple ud". Lige præcis udstigningstidspunktet er meget stressende for børn - er det det rigtige sted? kan jeg nå at komme ud inden døren lukker? har jeg husket mine ting? kan jeg komme ned at de høje trin i bussen uden at falde? hvordan undgår jeg at blive skubbet at de voksne? Det er meget ubetænktsomt.

  • 0
  • 0

@ Klaus og Jan
De nuværende pendler-papkort fortsætter sideløbende med rejsekort frem til vistnok 2014, hvor et lignende flat-rate-produkt vil kunne fås til rejsekort. Det er dog, så vidt jeg ved, ikke specificeret i detaljer, som er kendt af offentligheden, endnu.

På min liste over spørgsmål står naturligvis både, hvorfor kernekunderne skal have rejsekort sidst, og hvilken værdi de får ud af kortet.

Mvh.

Magnus

  • 0
  • 0

+1000.

Ikke kun af hensyn til børn, men i det hele taget hvor tilgængeligt systemet er. Skal der kun stilles ét spørgsmål, må det være det.

  • 0
  • 0

Hvad gør man i Rejsekortselskabet for at imødegå fremtiden. Istedet for et besværligt system med standere og kort, samt vedligeholdelse af dette system, kunne en del (og en voksene del) lægges over på mobil markedet.

Henrik

  • 0
  • 0

Personligt tager jeg bussen hver dag til og fra arbejde, og ofte er busserne omkring mydretid så proppet (ihvertfald på den rute jeg skal) at man ikke kan bevæge sig igennem bussen.

Dvs. man kommer ind i bussen og kan checke ind, men når man skal af (Jeg skal på efter det store rykind, og af igen inden det store rykud af bussen) skal man ud gennem fordøren. Dvs. jeg har ikke i mit busflow adgang til en checkud stander.

Har de overvejet hvordan løsningen er på problemet for alle de passagere der bruger bussen i myldretiden, og ikke skal fra populær stop A til populær stop D, via stop B og C, men kun skal fra stop B til C.

Jeg har gennem den sidste tid observeret hvor mange gange det ikke er muligt at komme igennem bussen ned til checkud standeren, og kan konstatere at det vil koste mig mellem 500 og 1000 kr om måneden i dummebøder.

  • 0
  • 0

og lige et punkt 2,

Når man står i en overfyldt bus, vil der ofte være en del der står klemt op ad check ind/ud standerne.
Hvordan håndteres dette, så man ikke resikere at checke ind 100 gange på en tur, eller checke ud før tid?

Er der krav om en 30 cm frizone omkring standerne i bussen? og hvordan kan man sikre sig at overholde den i myldretiden/ved hårde opbremsninger/acceleration som jo (især ved dårlige buscheuffører) gerne kaster passagere rundt i bussen.

  • 0
  • 0

Hvordan er reglerne hvis læserne ikke virker. Det kan enten være ved påstigning eller afstigning.
Det mest kundevenlige var at det så blev gratis, (det ville sikre at de blev ordnet hurtigt) men hvis det er afstigningen, hvad så.

  • 0
  • 0
  • Hvordan kapacitetsberegnes flow og standerantal på de centrale Københavnske S-stationer?

  • Hvilke udenlandske erfaringer lægges til grund for passageradfærd og kapacitetsberegning?

  • Hvad er risiko/usikkerhedsberegninger på dette?

  • Hvilke kaosscenarier arbejdes der med hos rejsekortet? Kapacitet i myldretid, manglende udlæsning af rejsende passagerer, manglende accept af systemet blandt pendlere, systemnedbrud, regionsgrænser, simple fejlberegninger?

  • Hvordan indrettes rejsekortets eller trafikselskabernes organisation til at håndtere forbrugernes retsstilling? Forbrugerombudsmand? Ex post beregning af rejsepris - skal forbrugeren kunne gennemskue systemet eller stilles der hjælp? Kontrol af regninger? Foretages der stikprøvekontrol af de regninger, der faktureres forbrugerne - eller er systemkvalitetskontrol alene overladt til den rejsende, herunder børn?

  • I dag er det vanskeligt for udlændinge at finde takstinformationer i Hovedstaden. København ønskes udviklet som international storby. Hvad er strategien for kommunikation til ikke-dansk sprogede?

  • Hvad er rejsekortets sucesskriterier ?

  • Stigning i billetindtægter? Salgsomkostninger? Blinde passagerer?
  • Procent fejlfrie beregninger efter 3 måneder?
  • Antal rejsende i kollektiv trafik bus/tog efter 3 måneder?
  • Antal henvendelser af juridisk eller betalingsuenighedskarakter?
  • Antal myldretidskaossituationer (udstyrsnedbrud, kapacitetsmangel)?
  • Passager/pendler accept eller det modsatte?
  • Buschaufføraccept? Arbejdes der med ligegyldighedsscenario?

  • Hvad er forbrugerens formelle retsstilling i dette system? Hvordan foretages billetkontrol i s-togene? Hvad er buschaufførens retsstilling ved passager disrespekt eller systemnedbrud? Afledt heraf hvordan samarbejdes med fagforening og politi? Sættes børn af busser - af tog?

  • 0
  • 0

Fra http://www.rejsekort.dk/da/Kundeservice/~/...

Hvis kunden ved check ind eller check ud konstaterer, at en kortlæser eller rejsekortautomat er ude af drift, skal kunden benytte en anden kortlæser eller rejsekortautomat. Hvis alle kortlæsere eller rejsekortautomater på stedet er ude af drift, skal kunden henvende sig til det nærmeste personale (bus-, tog-, stationspersonale etc.), i det omfang det er muligt eller kontakte Rejsekort Kundecenter. Såfremt dette ikke er muligt, må kunden starte rejsen

  • 0
  • 0

Hvis alle kortlæsere eller rejsekortautomater på stedet er ude af drift, skal kunden henvende sig til det nærmeste personale (bus-, tog-, stationspersonale etc.), i det omfang det er muligt eller kontakte Rejsekort Kundecenter. Såfremt dette ikke er muligt, må kunden starte rejsen

Og hvis det er ved check ud? Må kunden så afbryde rejsen, og hvordan håndteres det?
Er der gratis telefoner til kundecenteret på stederne.

  • 0
  • 0

Og hvis det er ved check ud? Må kunden så afbryde rejsen, og hvordan håndteres det?
Er der gratis telefoner til kundecenteret på stederne.

Det kunne Magnus Bredsdorff jo passende spørge om. Der står intet i bestemmelserne. Det kan være, der står mere på www.rejsekort.dk

Tvivler på, at der er gratis telefon i bussen til kundecentret. ;-)

Det er helt sikker en kilde til mange problemer. En bus har 3 ind/udgange, 1 ind - 2 ud, eller på nogle linjer 2 ind og 2 ud, idet den bagerste også kan bruges til indgang med gyldig rejsehjemmel. Men rejsekortet regnes måske ikke som gyldigt da det skal chekkes ind ved påstigning og derfor kun kan anvendes ved den forreste indgang ( nogle byer har omvendt indstigning, Århus)

  • 0
  • 0

Hvordan kommer det til at virke, når man skal med en bus med en barnevogn.
her går man jo ind og ud af sammen dør, hvorfor man ikke kommer forbi en check ud Stander (århus) eller en check ind stander (resten af landet)

  • 0
  • 0

I dag går 'barnevognsføreren' op til chaufføren og viser/klipper/køber billet, hvis vedkommende ellers kan komme frem. Chaufføren er egentlig ligeglad, da kunden skal stå til ansvar over for en eventuel kontrol ( 2 personer der pludseligt kan dukke op og som gennemgår bussens passagerers rejsehjemmeler for gyldighed)

Mener dog, at have set en ekstra læser ved 'barnevognsparkeringen' lige foran midterdøren (Kbhn-bus)

  • 0
  • 0

Tillæg (redigeringstiden udløb - selv om der stadig står 'rediger' under indlægget - også efter en reload af siden)

Det er ukendt om det bliver en check-ind eller bare er en ekstra check-ud, da de endnu ikke er sat i drift ;-)

  • 0
  • 0

I dag skulle jeg lige logge på rejsekort.dk for at fylde penge på, men deres login system virker ikke. Jeg ringede derfor til deres support og spurgte hvad jeg skulle gøre, da jeg jo ikke kan rejse uden penge på kortet. Stationen jeg bor ved har heller ikke en automat til opfyldning. Supportens svar er at så må jeg jo bare blive hjemme i varmen (ordret citat).

Så spørg gerne hvad direktøren mener der bør ske i sådan et tilfælde.

  • 0
  • 0

Hej Magnus,

Kom der nogensinde nogle svar?
I den forgangne week-end var jeg i Malmö og anskaffede mig et JoJo-Card.
Se - Det er smart. 200 SEK kontant. Ingen navn. Intet CPR-nummer og alligevel rabat. Når man stiger på bussen, checker man ind. Skal man rejse gennem flere zoner oplyser man chaufførem om dette, før man checker ind. Pling - så trækkes et beløb fra kortet. Man skal ikke checke ud. Det er altså betydeligt mere anonymt end det, som kontrol-Danmark er ved at indføre.
Og så virker det decentralt :-)
/Jan

  • 0
  • 0

Hej Jan

Tak for dit indlæg. Og egentlig burde jeg jo have svaret her i debatten umiddelbart efter interviewet. Jeg beklager.

Sagen er den, at Rejsekort-direktør Bjørn Wahlsten er god til at svare for sig. Det var meget vanskeligt for mig at få nye informationer frem.

Jeg forsøgte at bore i økonomien, hvor Rejsekort fremlagde nye tal, som jeg ikke umiddelbart kunne gennemskue konsekvensen af. Jeg har ikke siden haft tid til at bore i dem.

Jeg spurgte ikke til CPR-registreringerne. Der er af folketingsmedlemmer stillet en række spørgsmål til transportministeren om den problematik, som kan søges frem via Folketingets hjemmeside.

Derimod spurgte jeg til en række af de uhensigtsmæssigheder, som er nævnt længere oppe i debattråden. Generelt mener Bjørn Wahlsten, at der er tale om mindre begyndervanskeligheder, som enten vil blive rettet, eller som brugerne vil vænne sig til.

I øvrigt udspurgte jeg Rejsekort-direktøren ved en konference med ca. 200 deltagere, der alle arbejdede inden for offentlig transport. Til min store overraskelse havde stort set ingen lyst til at bidrage med spørgsmål, selv om nogle af dem må vide, hvis skoen trykker.

Samlet fandt jeg derfor ikke noget, som var værd at rapportere. Men det kunne jeg jo godt have skrevet i tråden her.

Rejsekortet bliver lanceret på alle S-tog-stationer i næste uge, og der er pressemøde på fredag, som jeg kigger forbi.

Hilsen

Magnus Bredsdorff
Ingeniøren

  • 0
  • 0