Jernbanebroen over Limfjorden blev påsejlet i 2012, men fiskemelstransporterne på tog stoppede først lige før sommerferien i 2018. Kunden holdte fast i jernbanen, da vejtransport var for dyrt og containerne kunne afhentes med tog direkte på havnen i Skagen og afleveres direkte på kajen i Aarhus til udskibning mod Asien.
At man flyttede transporten til et feederskib i 2018 skyldtes især ERTMS. Om det også var billigere at sejle det ved jeg ikke, men trods alt godt for vejnettet at alternativet ikke blev lastbiler.
Når det gældet totalspærringer i forbindelse med sporarbejde, så skal det også nævnes at Banedanmark heldigvis prioritere at det sker under helligdage og i industriferien. Ved spærring af det ene spor har godstrafikken prioritet over persontrafikken, hvilket betyder at man nogle gange har haft nogle huller i køreplanen hen over dagen under de seneste års sporarbejde på hhv. Langå-Hobro (2018), Hobro-Aalborg (2020) og Aarhus-Langå (2022) for at få plads til godstogene.