Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.
motorbloggen

Dansk Folkeparti har fundet en genial energikilde

Okay, hvad sker der lige for Dansk Folkeparti? Er der noget vi ikke ved? Har de kendskab til en hemmelig energikilde? Er det nu sandheden om vands egenskaber kommer for en dag?

Læs nedenstående spørgsmål og kom med et bud på hvor kæden er hoppet af.

Modtaget 15 XII 2007, til orientering Afsendt: 14/12-07

Omdelt: 14/12-07

Titel: Spm. om forordningsforslag om typegodkendelse af brintdrevne motorkøretøjer indbefatter køretøjer, der kan køre på vand, til transportministeren

Spørgsmålets ordlyd:

Med henvisning til Grundnotat om forordningsforslag om typegodkendelse af brintdrevne motorkøretøjer og ændring af direktiv 2007/46/EF (KOM (2007)593), jf. TRU alm. del - bilag 40, bedes ministeren forklare, om de brintkøretøjer, forordningsforslaget omfatter, indbefatter køretøjer, der kan køre på vand og hvis ikke, hvorfor sådanne køretøjer ikke er omfattet.

Spørger: Pia Adelsteen (DF)

Jeg kan godt acceptere, at det teknisk set er muligt at udforme et køretøj således at der fyldes vand på tanken. Men det vil samtidig kræve en anselige batteripakker, hvis vandet skal spaltes i brint og ilt for herefter at gå ind i en brændselscelle og skabe - el.

Hvor vil det gode Folketingsmedlem Pia Adelsteen hen?

/Bjørn

Bjørn Godske er redaktør på IndustryTech og uddannet ingeniør fra DTU. På Motorbloggen vender han store og små emner inden for biler - både dem med traditionelle brændsler og de alternative.
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Der mangler godt nok et brændstof men det er et efterprøvet koncept. De siger jo også at de vil værne om den danske kulturarv, men det er måske at tage den lidt langt at genoptage dampbilen? Overvej lige problemer med partikelfilter osv.

  • 0
  • 0

Hvis man anbringer vandtanken på taget af bilen, kan det ved at løbe ned på vejen passere en turbine, som kan drive hjulene - osv. Men rækkevidden?

  • Søren
  • 0
  • 0

Et partikelfilter et bestemt nødvendigt på biler, der kører på vand. Tænk bare på weekendens bilulykker på Fyn, der jo skyldes vandpartikler på kørebanen og i luften.

Det kunne være at det ærede medlem af folketinget tænker på noget i stil med det der bliver beskrevet på denne side.
http://www.waterengine.org/

...og nej, jeg tror ikke vi kommer til at se meget til disse biler på vejene nogenside - men der er vel ikke nogen grund til at nægte en typegodkendelse bare fordi princippet ikke virker?

  • 0
  • 0

Måske noget i denne retning?

http://www.hydrogen-pro.com/

Jeg blev lige med det samme mindet om magasinet Raum&Zeit, som jeg læste der jeg var student (i vores bib, jeg har ikke brugt penge på det...). Der var der også en hel del biler beskrevet som kørte udelukkende på vand. Det er mere end ti år siden, så havde der været hævd i det, så vil det nok være lidt mere kendt nu, skulle man tro.

  • Gregor
  • 0
  • 0

Jeg håber Pia skriver igen når det er lykkedes for hende at tænde op i sin brændeovn med vand.

Forresten er der en fra DF der engang udtalte i folketinget at man burde bruge færre penge på folkebibliotekerne, da 25% af mændene og 30% af kvinderne i et bestemt område ikke brugte bibliotekerne. Dvs. at 55% af befolkningen i det pågældende område ikke brugte biblioteket.

Haha, de er sgu hurtige.

  • 0
  • 0

Jeg kan helt tilslutte mig at alle befolkningsgrupper i landet bør repræsenteres i Folketinget - og det forklarer jo også hvorfor DF overhovedet sidder der (hold da kæft hvor eliten hygger sig her :-)
Det må være ligesom ham Peter, der ikke var klassens skarpeste kniv i skuffen. Det lykkedes ham at komme ud af skolen og få uger efter mødte regnelæreren ham på hovedgaden i en stor Audi A8. "Hold op op Peter! Det må jo gå dig godt?" "Ja, svarede Peter. Jeg køber nogle dimser for 1 krone og sælger dem igen for 2. Den der ene procent i avance lever jeg godt nok af hr. regnelærer".

  • 0
  • 0

Jeg kan lige citere fra hjemmesiden:
"It's very simple. You don't change your engine or computer. A quart-size (95O cc) container is placed somewhere under the hood. You fill it with DISTILLED WATER and a little bit of BAKING SODA. The device gets vacuum and electricity (12 Volts) from the engine, and produces HHO gas (Hydrogen+Oxygen). The HHO gas is supplied to the engine's intake manifold or carburetor"

/jon

  • 0
  • 0

Nu er vand jo også "forkortelsen" for eksempelvis sodavand, sukkervand og andre typer vand. Jeg går ud fra, at Dansk Folkeparti, forstår begrebet vand meget bredt, og det er et simpelt forsøg på at få afklaret hvorvidt loven gælder alle typer køretøjer der kører på enhver vandligartet opløsning.

  • 0
  • 0

Hmm, er der nogen ingeniører der er friske på at kommentere på indholdet af ovennævnte hjemmeside? Hvis det er sandt, lyder det da ganske interessant.
Spørgsmålet er jo så bare om det rent faktisk er sandt.

Jon, generatoren laver strøm med ca 35% virkningsgrad. Vandbeholderen laver strømmen om til brændstof med ca 60% virkningsgrad. Vi er nu nede i ca 20% virkningsgrad sammenlignet med at køre energien ud på drivhjulene. Er der noget der tyder på at konceptet holder udenfor DF's regi..?

mvh Jens ;-)

  • 0
  • 0

Hvis der ikke menes vandbaseret opløsning - i folketingssammenhæng er man ikke specielt specifikke, og alcohol substans indholder måske kun få procent - og hvis der menes at bilen skal kunne køre på renset og helt rent vand uden noget energigivende i, så er kun mulighed for "Kold Fusion", som "Martin Fleischmann og B Stanley Pons" beskrev, hvor der forbruges tungt vand.

Mange har fundet at der faktisk sker en energigivende process i det tunge vand, dog uden at kunne forklare hvordan. En af forklaringerne er, at det skyldes solens partikler. Uanset, om det er myon indfangning, eller kold neutrino energi, så kan ikke udelukkes at der på vand faktisk kan udvindes energi.

  • 0
  • 0

Eller en kæmpe omvendt paraply som opsamler regnvand, så ville det faktisk have været muligt at køre danmark rundt sidste sommer!...Jeg ved det, for jeg var hjemme hele sommeren!

  • 0
  • 0

Hvorfor finde på alskens lærde bemærkninger, når det er bedøvende enkelt at spalte vand til ilt og brint i løbet af en brøkdel af et sekund.

Prøv følgende opskrift:

( Få fat i energiministeren og lad ham bekræfte forsøget).

Fyr op i en god gammeldags kakkelovn med kul eller koks til den er næsten rødglødende.

Fyld en spand op med ca 5 liter vand. Luk fyrdøren op.

Bed energiministeren om at deltage i forsøget ved at
hælde vandet ind i fyret.( sørg for at gå i dækning først)

Tilkald ambulance og brandvæsen.

Keine Hexerei nur Behändigkeit
It's not that they can't see the solution,
it's they can't see the problem!

Niels Petersen

  • 0
  • 0

Alle I skraekkelige insjenoerar.

Har ingen af Jer hoert om at, hickk, vaere paa vandvognen? hicckk.

Man kalder det 'on the wagon' heromkring. Ikke at det, hicckk, er en fornoejelig transport. Hicckk.

  • 0
  • 0

Jon, generatoren laver strøm med ca 35% virkningsgrad. Vandbeholderen laver strømmen om til brændstof med ca 60% virkningsgrad. Vi er nu nede i ca 20% virkningsgrad sammenlignet med at køre energien ud på drivhjulene. Er der noget der tyder på at konceptet holder udenfor DF's regi..?

Jens
Der er fejl i dine tal. En generator har en virkningsgrad på ca. 90% (ikke 35%). Lagt sammen med virkningsgraden i vandbeholderen på 60%, giver det 150%!!!!!! Genialt!!! Skidtet virker minsanten!!!

  • 0
  • 0

Allerede Herr Otto Diesel selv har peget på at ca. 5% vand i tanken forøger virkningsgraden.
Hende Pia står ikke alene. Jeg kan huske, da brintbilentil blev til vore nye højtbegavede miljøminister fremvist, begeistret mente hun at nu var verdens energiproblem løst.

Jawi

  • 0
  • 0

Saab puttede vand i motoren for at den ikke skulle banke.

Jens
Der er fejl i dine tal. En generator har en virkningsgrad på ca. 90% (ikke 35%). Lagt sammen med virkningsgraden i vandbeholderen på 60%, giver det 150%!!!!!! Genialt!!! Skidtet virker minsanten!!!

90% lyder helt urealistisk højt for en bilgenerator. Men jeg glemte at brænde brændstoffet i motoren med en virkningsgrad på omkring 20%. Vi er da gået fra rotationsenergi via brint og tilbage til rotation, med en virkningsgrad på omkring 4%. Jeg tror stadig ikke på konceptet!

mvh Jens :-D

  • 0
  • 0

At dømme efter de mange yderst kvalificerede indlæg i denne debat, må der absolut være et større antal medlemmer af fremskridtspartiet blandt ingeniører end landsgennemsnittet - eller er der noget jeg har misforstået?

Mvh
Per A. Hansen

  • 0
  • 0

Jeg havde en VeloSolex i et tidligere liv. Den kørte mærkbart bedre i fugtigt vejr. Så vidt jeg husker var det noget med at den var tilbøjelig til at "4-takte", en tilbøjelighed som blev i nogen grad undertrykt når det regnede, så kom ikke her...
:-)

  • 0
  • 0

90% lyder helt urealistisk højt for en bilgenerator

Jeg er oprindelig uddannet elektromekaniker, dog ikke autoelektromekaniker, så bilgeneratorer kender jeg ikke virkningsgraden af, men en veldesignet generator ligger i nabolaget af 90%.
Kom ikke her......

  • 0
  • 0

I kold tilstand og ved lave omdrejninger stiger virkningsgraden til 59%, jeg skal ikke kunne sige om det bliver bedre ved lavere belastning. Jeg hæftede mig oprindeligt mere ved førstnævnte data, da det var det der var dimensionerende for remmen.

mvh Jens

  • 0
  • 0

Men jeg glemte at brænde brændstoffet i motoren med en virkningsgrad på omkring 20%

Lad os bare tage udgang i din bilgenerator. Da bilen jo kører, kan man luftkøle den. Lad os sige at virkningsgraden så er 50%. Læg dertil de 60 % fra vandbeholderen og så glemte vi lige de 20 % fra motoren i den første udregning. 50% + 60% + 20%=130%. I en sådan bil vil man nok optimere generatoren. Jeg glemte selv at tage højde for faldet i virkningsgraden når den bliver varm, men greven ud af luften, lad os sige den er 70%. 70% + 60% + 20%=150%. Det virker skam.
Hende Aase D. Madsen fra det hedengangne Fremskridtsparti var nu slet ikke så tosset. Jeg tror at Dansk Folkeparti har stjålet regnemetoden fra hende. Landsbytosserne fulgte skam med!

  • 0
  • 0

Per.
Du har ret.
Folk der snakker er mere representerede end dem der gør noget.
Marek.
Men diesel på vejen er stadig noget lort og køre på.
Vand er bedre..

Enig. Aqua-planing er er fint, det nedsætter rullemodstanden væsentligt.

mvh
Per A. Hansen

  • 0
  • 0

Allerede Herr Otto Diesel selv har peget på at ca. 5% vand i tanken forøger virkningsgraden.

Ja ja, RUDOLPH Diesel lavede godt nok en ottomotor med alternativ tændning, men ellers har du ret i at den "internal steam engine" er ganske brændstofbesparende. Ved konstant optimal drift har jeg set tal på at man kan blande op til ca 8 procent vand i benzinen, men processen er lidt svær at styre ved varierende belastninger, SAAB holdt sig på et betydeligt lavere niveau!

  • 0
  • 0

Henning, jeg har rodet lidt mere i mine gamle tal, og det var egentlig alligevel ikke førstnævnte driftspunkt der var værst for remmen, det var bare det punkt jeg huskede bedst... Siger vi 50% så bliver hele apparatets virkningsgrad vel sådan omtrent 6%, med mindre man bruger politisk matematik.

mvh Jens :-)

  • 0
  • 0

Det er UMULIGT at køre på vand og det er UMULIGT at lave miljøvenlig energi ud af vand. Begrundelse:
Der har været indlæg der påstår, at man kan køre på vand vha. kul og deslige. Det siger sig selv, at man FORURENER med kul. Hvor skulle energicenteret i bilen være? Det ville fylde MERE end en lastbil og køretøjet ville køre langsommere end en cykel. Med hensyn til elektrolyse af vand, f.eks. i form af vindbrint, er det OGSÅ FORURENENDE. Vinden er IKKE uendelig. Find formelen hos IUPAC og observer tegnet for ikke-uendeligt. Iflg. mine beregninger bliver vinden ved med at blæse i 368 år, hvis al energi skulle komme fra vindenergi. Der er desuden heller ikke plads til SÅ mange vindmøller.
Idéen med bagepulver i vand er direkte TÅBELIG. Der frigives omkring 947 kJ/mol. Hvis al bagepulveret i verdenen blev brugt til fremdrift af én bil, skulle den være større end en lastbil. Hastigheden ville være langsommere end for en cykel.
Undertegnede ligger inde med teknologien omkring BRINTPILLER. Disse er effektive og miljøvenlige. Der kan frigives omkring 1,5 mia. kJ/mol.

Med Venlig Hilsen
Andreas Mønsted Nielsen

  • 0
  • 0

P3 havde et interview med Pia Adelsteen, der fortalte at hun havde hørt om bilerne i Top-Gear. Det drejer sig i virkeligheden om en GM-HYWIRE brintdrevet brændselcellevogn.

  • 0
  • 0

I forgårs sendte jeg en mail til Pia Adelsteen og bad hende - med henvisning til debatten her i bloggen - forklare baggrunden for, at hun stillede netop det spørgsmål til transportministeren (om hvorvidt typegodkendelse af brintdrevne motorkøretøjer "indbefatter køretøjer, der kan køre på vand"). Her følger hendes svar:

Kære Erik Lyngsø-Petersen
Tak for din henvendelse. Jeg har desværre pga. edb problemer ikke haft mulighed for at se mailen før nu. Jeg blev i går interwievet til P3, hvor jeg forklarede, hvorfor jeg har stillet spørgsmålet og skal her forsøge at forklare.

For ca. 1 år siden så jeg udsendelsen Top Gear på, hvor der blev prøvekørt en prototype, som kørte på havvand. Altså, hvor brugeren fyldte bilen med vand. Da jeg læste grundnotatet vedr. godkendelse af brintkøretøjer, huskede jeg denne udsendelse. Jeg har derfor stillet spørgsmålet, da jeg umiddelbart ikke mener, man udelukkende skal godkende brintdrevne motorkøretøjer, men derimod forsøge at gøre det attraktivt, at forske / fremstille alle typer af køretøjer, som bruger alternative, ikke forurenende typer af drivmiddel.

Jeg har fået forklaret - efter at jeg har stillet spørgsmålet - at bilen, som jeg har set i programmet, egentlig er en type brintbil, og skulle måske have været mindre specifik - altså blot spurgt til godkendelse af andre typer alternative drivmidler.

Jeg håber dette er uddybende nok - ellers er du velkommen til at kontakte mig igen.

Med venlig hilsen
Pia Adelsteen
Medlem af Folketinget (DF)
Christiansborg
DK-1240 København K.

  • 0
  • 0

@ Andreas Mønsted
"Vinden blæser kun i 368 år."

Jeg mener at have hørt at bibelen siger, at vinden vil blæse i 666 år! Hvis det er rigtigt, er problemet så at bestemme fra hvilket tidspunkt der skal startes, men det er måske det, du har regnet ud?

  • Søren
  • 0
  • 0

Kære Pia,

Lad os nøjes med at vedtage, at du har dummet dig gevaldigt, men det er jo ingen skam, når man er politiker.

Dine bemærkninger om biler, der kan køre på hav-vand, er nået hele verden rundt og således også til Filippinerne, hvor jeg er bosat.

Filippinerne er dygtige til den slags spøgefuldheder, og vi er da også forlængst blevet præsenteret for lignende fupnumre hernede, som det, du har været vidne til.

Meget overbevisende med en skjult tank, hvor vandet løber ind i under påfyldningen, og en anden tank fyldt med rigtig benzin til " kørsels"-demonstrationen.

Never mind Pia.

Husk at rådføre dig med en fagmand, næste gang du
skal have skovlen under een eller anden.

Niels Petersen, missil-ingeniør

Jeg bildte mig ind, at det fupnummer ( med påfyldning af vand i stedet for benzin eller dieselolie forlængst var blevet gennemskuet.

  • 0
  • 0

Er konklussionen af debatten, at man godt kan køre på vand - såfremt det ikke udgør mere end 5% af brændstoffet?? (Vandet giver forøget energi med samme benzin).

I betragtning af, at man taler om alcohol i folketinget trods dette kun udgør få procent i vand, og promiller i blod, er det efter min overbevisning rimeligt at tale om at køre på vand, trods dette kun udgør 5% af brændstoffet...

  • 0
  • 0

Jeg bemærkede også i gamle dage, da jeg kørte i bil med karburator, at på disede og let tågede dage trak bilen bedre.
Jeg spekulerer nu på, at om føje år skal der være ethanol i benzinen (vist nok 5%). Kan man så tilsætte vand i benzinen, som ethanolen så emulgere med, så det er jævnt fordelt i benzinen, og derved forbedre brændstoføkonomien?

  • 0
  • 0

Men CO2 reduktion via "Top Gear" - hmmm....Nej. -:)

Top-Gear er nok det mest politisk ukorrekte utroligt underholdende drengerøvs program der tilbydes for tiden. Har man den store Viasat pakke kan man se 2 forskellige Top-gear hver onsdag - først på TV3+ og senere på BBC World. De formidler absolut ubrugelig forbrugeroplysning men verden ville altså blive lidt kedeligere hvis der ikke var plads til dem.

  • 0
  • 0

I forgårs sendte jeg en mail til Pia Adelsteen og bad hende - med henvisning til debatten her i bloggen - forklare baggrunden for, at hun stillede netop det spørgsmål til transportministeren

Lynch - det var en god ide - og bortset fra at Pia Adelsten rendte lidt med en halv vind, så var grundtanken i hendes initiativ jo helt OK.

Og vi andre fik godt gang i ka'lakammer hørmen - hvilket for de fleste vel var befriende.

  • 0
  • 0

Jeg bemærkede også i gamle dage, da jeg kørte i bil med karburator, at på disede og let tågede dage trak bilen bedre.
Jeg spekulerer nu på, at om føje år skal der være ethanol i benzinen (vist nok 5%). Kan man så tilsætte vand i benzinen, som ethanolen så emulgere med, så det er jævnt fordelt i benzinen, og derved forbedre brændstoføkonomien?

Fugten virker her som ladeluftkøler, d.v.s. at luften ikke når at blive varmet så meget op når den kommer ind i den varme cylinder. Man kan derfor suge mere luft (og benzin) ind i motoren under indsugningstakten når der er høj luftfugtighed. Der er således nærmere tale om en forbedring af ydelsen end en forbedring af virkningsgraden.

mvh Jens

  • 0
  • 0

Mine udregninger er baseret på den radiative energi. Det er netto strålingen fra solen, hvor indgående og udstrømmende stråling indgår. Den udregnede tid er regnet fra idag og gælder hvis al strøm skulle producers af vindmøller. Som jeg nævner, er det dog umuligt at få plads til alle disse møller.

Med Venlig Hilsen
Andreas Mønsted Nielsen

  • 0
  • 0

Fugten virker her som ladeluftkøler

Tak Jens!

Den burde jeg egentlig selv have regnet ud, men det gjorde jeg altså ikke.
Du besvarer imidlertid ikke hele spørgsmålet! Og så alligevel. Længere oppe i tråden skriver du jo, at op til ca. 5% virker det. Nu er det jo bare sådan, at der af og til bliver debateret om bioethanol i benzin. Hvis det giver en bedre virkningsgrad, at blande vand i, burde den side af sagen også være med i debatten, og så kan det jo være at bioethanol ikke er så tosset en ide alligevel. Jeg har hidtil ikke haft den store fidus til det, da jeg mente, at det var bedre at fyre råstofferne af i et kraft-varmeværk. Jeg er da altid villig til at skifte mening, hvis argumenterne er gode nok. Er der nogle forsøg der dokumenterer en øget virkningsgrad, og hvor meget?

  • 0
  • 0

Længere oppe i tråden skriver du jo, at op til ca. 5% virker det.

Henning, det var ikke mig der påstod det!
Om det forbedrer virkningsgraden eller ej skal jeg ikke kunne sige, det eneste jeg vil sige om den sag er at hvis det virker, så ved jeg ikke hvorfor.
Det jeg siger er at det kan forbedre ydelsen, men det er jo ikke helt det samme.
Ellers tror jeg at jeg er enig i dit seneste indlæg.

mvh Jens

  • 0
  • 0

Det er nu ikke kun Pia Adelsteen, der siger noget sludder. Selveste statsministeren sagde i sin nytårstale, at brint er en lovende energikilde.

Jeg mødte et hold studerende, som har vundet et verdensmesterskab i at køre brintbil. Deres forsøgsbil var den, der kørte længst på literen.

Det er der perspektiv i. For brint er en lovende energikilde for fremtiden. Den kan der komme såvel god forretning som bedre miljø ud af.

Unge danskere kan være med til at revolutionere verdens energiforsyning.

Ak ja.

Henning

  • 0
  • 0

Jeg så først nu Pia Adelsteens spørgsmål - og blev lidt flov, for hun kommer fra samme by som jeg, og var ganske fornuftig, da hun sad i byrådet her.
Jeg burde have kontaktet hende - forebyggende!
- Og også jeg krummede tæer, da Fogh Rasmussen i nytårstalen kaldte brint for en energikilde.
"Nogen" har sagt, at politikere jo har adgang til al tænkelig ekspertise, og derfor er særligt kvalificerede til at råde befolkningen om, hvad de skal tro og tænke.

  • 0
  • 0

Ja, man bliver lidt bekymret over vores statsministers almenviden,når han kan sige at brint
er en energikilde.Jeg vil da håbe at nogen vil se hans indlæg igennem,når han er til konferencer i
udlandet,så vi ikke bliver helt til grin her i landet.

  • 0
  • 0

Folk der snakker er mere representerede end dem der gør noget.

Meget enig. Der er en del som måske med fordel kunne dække deres kontaktbehov på nogle deciderede chatsider.

Ja, dette er grov tale, men det er nogle af indlæggene sandelig også, ingen nævnt ingen glemt.

Inden jeg skriver mere, vil jeg lige høre det ærede forum, om der er en patentkyndig der ved, om er muligt at udtage et US patent på en opfindelse, som ikke fungerer ?

  • 0
  • 0

All truth passes through three stages:
First, it is ridiculed;
Second, it is violently opposed; and
Third, it is accepted as self-evident. --
Arthur Schopenhauer (1788-1860)"

USP #4,936,961

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...

D.Sc. Peter Lindemann forklarer patentet:
http://video.google.com/videoplay?docid=-2...

Panacea præsentation:
http://www.youtube.com/watch?v=mXZakmw0jEI...

Video om Stan Meyers opfindelse med egne og kommentatorers ord:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3...

Meyers buggy har været vist i "Top Gear"

En Indisk elektrolyse replica, 12V * 0.5A = 6W,
http://www.youtube.com/watch?v=taFrw3xxDow...

Plan til at replikere Stan Meyers første generations elektrolyse.
http://www.panaceauniversity.org/D14.pdf

300% effektiv, Meyers opnåede 1700% effektivitet relativt til Faraday elektrolysen.

Question: Where does all electromagnetic (EM) field energy and all EM potential energy come from in the first place?
Answer: From the vacuum all around us.
A Nobel prize was awarded in 1957 for substantiating the extraction process.
— Tom Bearden

National Science Foundation støtter Dr. Tom Bearden:
http://www.cheniere.org/references/NSF%20l...

Google har besluttet sig for at fremme "renewable energy"
http://www.google.com/intl/en/press/pressr...

"Google.org's hope is that by funding research on promising technologies, investing in promising new companies, and doing a lot of R&D ourselves, we may help spark a green electricity revolution that will deliver breakthrough technologies priced lower than coal."

Open Source er ikke kun Linux, det er også energi:
http://www.pureenergysystems.com/os/index....

Hvis reproducerbare eksperimenter ikke stemmer overens med de fysiske love, så er det lovene der fejler, ikke fysikken.

Dette er Pandoras æske indenfor miljø og energi.
Livet er fuldt af muligheder, nogle griber mulighederne, andre lader dem ligge.

  • 0
  • 0

Alle links blev kontrolleret før ovenstående post blev sendt, nu er der 2 defekte hos mig.

Nedenstående links er erstatninger.

D.Sc. Peter Lindemann forklarer patentet:
http://www.youtube.com/watch?v=2HjIyxEvAYM

Video om Stan Meyers opfindelse med egne og kommentatorers ord:
http://www.youtube.com/watch?v=fP9DooV_mDk
http://www.youtube.com/watch?v=CD6We_WhfEA...

Endelig en lille godbid om Tesla, som opdagede fysikken bag energien.
http://www.youtube.com/watch?v=4t8XPJtoHKU...

  • 0
  • 0

For 10-20 år siden var der en nordmand der fik en masse opmærksomhed i pressen på at have opfundet en bil der kørte på vand. Der stod dog kun at det virkede og at han havde solgt flere stk rundt om i landet. Hvordan det virkede kan jeg ikke huske om der blev skrevet noget om.
Så blev det hele opkøbt af et stort olieselskab! Slut på den historie...

  • 0
  • 0

Plan til at replikere Stan Meyers første generations elektrolyse.
http://www.panaceauniversity.o....pdf

Det her er ihvertfald noget fis!

Der er ingen målinger overhovedet hverken af input-effekt eller gas flow (output). Kun en hel masse plidder-pladder om "substantial gas production" og "resonans". Hvis man ikke kan finde ud af at måle kan man heller ikke lave nogen reproducerbare resultater.

  • 0
  • 0

Mindst 20 opfindere har kørt på helt- mest delvis vand i snart 80 år.
Metoden er gjort til grin, opkøbt eller har fjernet personerne fra overfladen. En af mine venner kørte 17 km/literen med en Taunus 26m, der ikke var til at slæbe over 6 km/l.
En af metoderne er beskrevet i dette link, hvis man investerer 500 kr, får man ca 600 sider instruktion til at bygge anlæg, der halverer brændstofforbruget.
1 liter vand omdannes til brint/ilt som brun gas, og svarer til ca 1800 liter benzin.

Det tog mig 2 timer at lave en funktionsmodel, og kostede 50 kr i stumper.
De største ting i livet og de bedste opfindelser er som regel de enkleste, som alle kan forstå med et minium af teknisk indsigt.

http://www.water4gas.com

  • 0
  • 0

Det må da vel være oplagt for bladet ingeniøren at lave en test for at se om det virker og så lægge resultaterne frem til åbent skue...

Lad os se om metoderne duer og hvor meget det slider på motoren etc...kom igang, vi er vel mange medlemmer der gerne vil høre om eksperimentet?

  • 0
  • 0

Det tog mig 2 timer at lave en funktionsmodel, og kostede 50 kr i stumper.

Erik, jeg synes at du skulle låne din model ud til ingeniøren, og lade dem skrive en artikel om den. Hvis det virker, kan jeg godt garantere dig, at det vil give genlyd! Verdens energiproblemer er tilnærmelsesvis løst. Kun luftfart og skibsfart og lidt andet er stadig nødsaget til at bruge fossilt energi, men når nu alle de andre forbrugere et gået over til "vandkraft", er det ikke noget problem længere.

  • 0
  • 0

Tak til Michael, Henning og Allan.
Jeg holder lige frimed inflenza nogle dage, Det kommer en ny meddelelse når jeg får tid at bygge systemet i en ældre bil. Det er nemmest i en karburatormodel, med moderne motorer skal luftmængdemåler og ecu modificeres. Vil nogen kontrollere ydelsen og skrive om det er det fint Jeg laver det kun fordi det har min interesse, jeg skal ikke ud at sælge det.

  • 0
  • 0

Til Allan Stampe Kristiansen: Ingen bliver til grin, - med mindre de fastholder, at denne historie er mere end 0% sand!
Jeg kan - med hele min 39-årige lektor-i-fysik-ved DTU-autoritet sige, at det er en sjov historie - helt uden reelt indhold. - Og den side, der henvises til, er en spøg.
En endnu sjovere "spøjsside" kan jeg anbefale at kigge på. - Den hedder. www.jydskatomkraft.dk - og viser, at det jyske kernekraftværk leverer strøm til hele Danmark. - Sjovt, professionelt - og ganske lærerigt!

  • 1
  • 0

Der er atomkraft i Jylland? Godt at der findes NucleoSTOP, som kan genkende og afvise atomstrøm på baggrund af dens entydige Tachyonen-signatur!
www.nucleostop.de (undskyld, den findes kun auf Deutsch).
Quote: Wir garantieren, daß nach Anschluß des Geräts an Ihren Steckdosen auch mit feinster Analysetechnik kein Atomstrom messbar ist! ;-)

  • 0
  • 0

Godt at der findes NucleoSTOP, som kan genkende og afvise atomstrøm på baggrund af dens entydige Tachyonen-signatur

Waw, kan man så ikke også få en dims, der sikrer, at man kun får strøm fra atomkraftværker, til os A-kraft tilhængere? ;-)

  • 0
  • 0

Det er nu ikke kun Pia Adelsteen, der siger noget sludder. Selveste statsministeren sagde i sin nytårstale, at brint er en lovende energikilde.

[quote]Jeg mødte et hold studerende, som har vundet et verdensmesterskab i at køre brintbil. Deres forsøgsbil var den, der kørte længst på literen.

Det er der perspektiv i. For brint er en lovende energikilde for fremtiden. Den kan der komme såvel god forretning som bedre miljø ud af.

Unge danskere kan være med til at revolutionere verdens energiforsyning.

Ak ja.

Henning[/quote]

Statsministeren er tilsynene ladende en stor misforståelse men det er der jo ikke noget nyt i.
Det er da rigtig der findes en brint bil på DTU og den kan da også køre, men den bil der vandt køre ikke på brint men på en eller anden form for biodissel/bioethanol.

Thorbjørn

  • 0
  • 0

Mon de tyskere også kunne lave et geräte som kunne frasortere el fremstillet af fossile brændstoffer?

Jo selvfølgelig, du skal bare sætte den ind den anden vej rundt! Jeg kan sælge dig en modificeret filter til de 949 EUR nypris plus en lille handlingfee (lad os sige, 50%), hvis du er SÅ interesseret... ;)

  • 0
  • 0

Der vil givet også være folk, der er interesseret i kun at få strøm der IKKE er lavet af vindkraft, ligesom de gamle frontkæmpere for atomkraft kunne være interesserede i KUN at aftage strøm produceret ved (svensk) A-kraft.
Der må være et kæmpe potentiale her!
Nå - nu kom vi vist lidt off-topic, men uden humoren bliver det hele lidt for nørdet, ik'?

  • 0
  • 0

Det er da rigtig der findes en brint bil på DTU og den kan da også køre, men den bil der vandt køre ikke på brint men på en eller anden form for biodissel/bioethanol.

"Den kører på DME", siger Jens og tilføjer, "DME er bedst!"

mvh Jens

  • 0
  • 0

Atomstrøms-separatoren blev opfundet i DK for knap 10 år siden og offentliggjort i TVA den 1.4.1998.
Virkemåden vil jeg inden længe afsløre i en anden "tråd", da emnet på dette sted jo er biler, der kører på H2O!

  • 0
  • 0

Jeg er ikke helt med på, hvad atomstrøms-separatoren er for noget. Det lyder som et "kold fusion" eksperiment.

Kold fusion, er muligt - f.eks. med fusors. Problemet er dog, at de ikke kan frembringe energi af tilstrækkelig høj kvalitet. De skal - med andre ord - have tilført en energimængde af større kvalitet, end den vare de leverer - men energimæssigt er et meget lille overskud.

På grund af energikvalitetproblemet, kan de ikke bruges til at lave strøm, eller drive et hjul med, som kan lave strøm.

  • 0
  • 0

Jeg er ikke helt med på, hvad atomstrøms-separatoren er for noget. Det lyder som et "kold fusion" eksperiment

Jens, hvis du ser på datoen, hvor den blev offentliggjort, tror jeg godt, du kan regne det ud ;-)

Atomstrøms-separatoren blev opfundet i DK for knap 10 år siden og offentliggjort i TVA den 1.4.1998

  • 0
  • 0