jeg har ikke haft nogle problemer med gmail her til aften, men det kan nok skyldes at jeg har vaeret logget ind i flere timer, mens jeg har lavet andre ting.
Men jeg har da foer oplevet problemer med forbindelsen til gmail.
Bedst som jeg sidder og er ved at svare på e-mails holder Gmail op med at fungere. Twitter flyder (og jeg mener flyder, vi taler flere hundrede i minuttet, mindst) med andre Gmail-brugere, der ikke forstår, hvad der sker.
Når man forsøger at logge ind, bliver man mødt med en "Temporary Error (502)", der siger, at man kan prøve igen om nogle minutter og at ens data er i tryghed.
Min Gmail har nu været nede i et godt stykke tid og at dømme udfra floden af Twitter-beskeder er der mange Gmail-brugere, der har samme problemer.
Opdatering @ 23:55: Jeg har pt. været nede i 35 minutter på min Gmail (#)
Opdatering @ 23:58: Ifølge en kommentar på TechCrunch, kan man logge ind med HTML-versionen af Gmail (#)
Opdatering @ 00:10: Jeg har nu været uden Gmail i godt en time og stadig ikke så meget som et kuk fra Google.
Opdatering @ 00:20: Gmail lader nu til at køre igen.
Opdatering @ 11:51: Gmail-holdet har nu skrevet et blogindlæg om nedbruddet.
jeg har ikke haft nogle problemer med gmail her til aften, men det kan nok skyldes at jeg har vaeret logget ind i flere timer, mens jeg har lavet andre ting.
Men jeg har da foer oplevet problemer med forbindelsen til gmail.
I får at vide at der er en midlertidig fejl, men er folk nærmest i panik over en fejl der varer under en time.
shakes head
Dennis,
Problemet er, at alle mine e-mails ligger i Gmail-systemet. Så når Gmail går ned, kan jeg ikke komme ind til nogle af mine e-mails og ej heller skrive nye e-mails.
Nedbruddet berørte derudover også Google Apps, som er virksomheder, der betaler Google for at håndtere bl.a. deres e-mails. Forestil dig en virksomhed uden mailfunktionalitet?
// Lars
Det har jeg da oplevet i samtlige virksomheder jeg har været ansat i. Ofte i følgeskab med netværksnedbrud. Det er vel de færreste virksomheder der ikke kan klare et timelangt mailnedbrud.
Forestil dig en virksomhed uden mailfunktionalitet?
Det har jeg af en eller anden grund ganske nemt ved at forestille mig!
Dennis,
Problemet er, at alle mine e-mails ligger i Gmail-systemet. Så når Gmail går ned, kan jeg ikke komme ind til nogle af mine e-mails og ej heller skrive nye e-mails.
Nedbruddet berørte derudover også Google Apps, som er virksomheder, der betaler Google for at håndtere bl.a. deres e-mails. Forestil dig en virksomhed uden mailfunktionalitet?
// Lars
Så er der da en seriøs mulighed for at få lavet noget arbejde i fred og ro... Det lyder jo næsten som en ønskesituation...
Måske skulle dine emails også ligge i en lokal imap client? Så kan du tilgå dem når serveren er nede, og ved at sende via en anden server så kan du også sende.
Tjah, du kunne jo starte med at spørge dig selv: Hvis din mail er så vigtig, hvorfor lægger du den så i hænderne på et gratis mailværktøj, fra et firma du ingen som helst indflydelse har på?
Og hvorfor har du ingen backup-løsninger?
Så vidt jeg forstår, ville et firma netop aldrig bruge gmail som deres endelige mailløsning.
Det kunne måske være interessant og tankevækkende for dig (og andre) at kigge lidt på følgende diskussion på Slashdot:
http://ask.slashdot.org/article.pl?sid=08/...
Den kommer netop fra en fyr som har opdaget, at han har lagt stort set al sin kommunikation i hænderne på Google, ganske frivilligt. Men er dét i virkeligheden så godt?
Et interessant citat kunne f.eks. være dette: "The only data S-O requires Google to back up is their own financial data. They have no legal obligation whatsoever to the users of their free services. They could delete all of the OP's data right now for any reason or none and he would have no recourse."
Med andre ord: Selv hvis alle dine vigtige emails går tabt, er alt du står tilbage med: Ingenting..
Her kan man da virkelig tale om "shake head"..
Vi bygger bro med stærke vidensmedier, relevante events, nærværende netværk og Teknologiens Jobfinder, hvor vi forbinder kandidater og virksomheder.
Læs her om vores forskellige abonnementstyper
Med vores nyhedsbreve får du et fagligt overblik og adgang til levende debat mellem fagfolk.
Teknologiens Mediehus tilbyder en bred vifte af muligheder for annoncering over for ingeniører og it-professionelle.
Tech Relations leverer effektiv formidling af dit budskab til ingeniører og it-professionelle.
Danmarks største jobplatform for ingeniører, it-professionelle og tekniske specialister.
Kalvebod Brygge 33. 1560 København V
Adm. direktør
Christina Blaagaard Collignon
Chefredaktør
Trine Reitz Bjerregaard