Autonomous Mobility »Vores kunder forstår teknologiens begrænsninger«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Autonomous Mobility »Vores kunder forstår teknologiens begrænsninger«

PLUS.
Peter Sorgenfrei, administrerede direktør i Autonomous Mobility, siger, at deres kunder er helt bevidste om, hvad teknologien kan og ikke kan. Illustration: Autonomous Mobility

Importøren af de franske Navya-busser, Autonomous Mobility, afviser at have skruet forventningerne unødigt højt i vejret.

I har valgt at satse på den franske Navya Shuttle, ‘Arma’. Hvorfor er valget faldet på den? Peter Sorgenfrei, adm.dir. (PS): »Vi stod med valget mellem Na­vyas Arma eller selskabet EasyMiles EZ10. Vores valg faldt på Arma, for da vi skulle træffe det valg, var Navya længst fremme. Da vi startede Autonomous

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

Mobility i oktober 2016, troede vi, at det skulle være Local Motors’ ‘Olli’-model, men fandt så relativt hurtigt ud af, at den ikke var moden nok til at blive introduceret.« I Aalborg og København har I søgt om et såkaldt SAE3-projekt, men jeg kan forstå, at ambitionen oprindeligt var et SAE4-projekt. Hvad har ændret sig? Læs også: Trods store løfter: ‘Førerløse’ busser må ofte styre...