Volvo tester nye biler med dansk spil-software
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Volvo tester nye biler med dansk spil-software

PLUS.
Det er muligt at placere digitale forstyrrelser på vejen, uden at bilen i virkeligheden risikerer at blive ødelagt. Det gør det billigere og hurtigere at teste prototyper - hvilket vel at mærke kun foregår på lukkede veje uden trafik. Illustration: Volvo

Den dansk-udviklede spilmotor Unity bruges i stigende grad af ingeniører verden over til 3D-simuleringer og tests. Som hos Volvo, der bruger mixed reality til hurtige tests af sikkerhedssystemer.

Hvordan tester man hurtigst og mest effektivt, hvordan et nyt sikkerhedssystem reagerer, når en stor elg går ud foran bilen på en regnvåd kørebane i tåge? Den udfordring har de tumlet med hos den svenske bilproducent Volvo, og de har fundet en løsning i dansk­udviklet spilsoftware, nærmere betegnet

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

spilmotoren Unity fra Unity Technologies, kombineret med et highend virtual reality-headset (VR) fra finske Varjo. Unity fungerer som en platform til hurtigt at konvertere statiske CAD-tegninger til hyperrealistiske 3D-simuleringer, man kan bevæge sig rundt i med et VR-headset på. Når prototypen er tegnet i et CAD-program, bliver den konverteret til 3D-simuleringer med Unitys spilmotor, og...