Volvo får lidarsensorer i 2022: Bliver selvkørende på motorvejen


Når du køber en ny bil i dag, så er den spækket med sensorer, kameraer, og kraftfulde computerchips, så den kan hjælpe dig med at holde vejbanen, bremse op ved nødsituationer eller undgå parkeringsbuler.
Men du kan i praksis ikke købe en bil med lidarsensorer, som ellers er udpeget som en central teknologi til at opnå selvkørende funktioner. De er nemlig ekstremt dyre og koster ofte flere hundrede tusinde kroner at producere per styk.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Det er nok snarere et udtryk for at debatten på ing.dk ikke er hvad det har været og det skyldes at artikler som denne er låst bag en betalingsmur.
Der kræves et vejnet som i Miniatur Wunderland i Hamburg. Der kører selvkørende biler robust og sikkert.
til emnet selvkørende biler, er faldet til lidt og ingenting. Til min store glæde. For der kommer aldrig selvkørende biler på det vejnet vi kender i dag.
Du har ret - så tog jeg meget fejl :) Håber dog de snart får lov af myndighederne!
Tesla kræver stadig at du har en hånd på rattet under hele kørslen. Og så er det jo ikke kun Tesla som kræver dette, det er i lige så høj grad myndighederne som kræver det. Hvordan vil Volvo omgå dette?
Og så er det kun på udvalgte og kortlagte veje? Dette er ikke i 2022 det kommer til at ske for alle.
Og mon ikke det kun kommer til at findes i de mest dyre biler fra Volvo, som i forvejen er dyr.
''Den store forskel er, at Tesla-systemet kræver, at føreren holder øje med kørslen undervejs, og at Tesla derfor ikke er ansvarlig for kørslen.''
Tesla lancerede sidste år Navigation on AutoPilot (NoAP) på motorvej, on ramp to off ramp. Hvis ikke jeg tager meget fejl er man ikke tvunget til at overvåge kørslen.