Transport DSB’s tidligere sikkerhedschef:
stm@ing.dk
Tilbage i 2009 vedtog et bredt flertal i Folketinget at afskaffe alle de såkaldte ikke sikrede jernbaneoverkørsler, der år efter år kræver menneskeliv på de danske statsbaner. I alt 471 millioner kroner blev afsat til arbejdet, og politikerne fastsatte en deadline i 2018. I dag mangler 51 overkørsler stadig at blive sikret eller nedlagt.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Som jeg lige læser det, så er det fordi trafikken fra de 8 skal ledes hen til de 6 som sikres. Så spørger du sikkert, hvorfor så ikke gøre det nu, men det ændrer sikkert ikke på faren om man bruger den ene eller den anden usikrede overkørsel.
Hvordan kan nedlæggelsen af 8 af de 14 overkørsler være påvirket af signalprogrammet?
Så det er kun 6 overkørsler der faktisk skal sikres. Pris 3-4 mio. Kr. pr stk. med det gamle signal system. Samlet 24 mio Kr.
Det er da til at kaste op over...... Vi er ALLE interesserede i at optimere det offentliges pengeforbrug - hviket betyder vi ikke smider penge i midlertidige løsninger når vi nu VED det er kortsigtet.
Budskabet er da fint nok - men prioriteringen er lige så indlysende rigtig.
Sensationsmageri af værste skuffe... :-(
Naturligvis er det ikke en langsom udrulning af signalprogrammets skyld at folk stille sig i vejen for et tog.