»Vi kan skrive på folks gravsten, at de døde på grund af signalprogrammets forsinkelser«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

»Vi kan skrive på folks gravsten, at de døde på grund af signalprogrammets forsinkelser«

PLUS.
Illustration: Ingeniøren

De sidste 14 af landets far­lige jernbaneoverkørsler bliver først sikret om flere år, fordi arbejdet må vente på den svært forsinkede udskiftning af landets togsignaler.

Som et forsøg lader vi i denne uge Googles Text-to-Speech oplæse en artikel om dagen. Læs om vores lille forsøg HER. Tilbage i 2009 vedtog et bredt flertal i Folketinget at afskaffe alle de såkaldte ikke sikrede jernbaneoverkørsler, der år efter år kræver menneskeliv på de danske statsbaner. I alt

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

471 millioner kroner blev afsat til arbejdet, og politikerne fastsatte en deadline i 2018. I dag mangler 51 overkørsler stadig at blive sikret eller nedlagt. Læs også: Flere års ventetid på at sikre jernbaneoverkørsler har kostet menneskeliv 14 af dem bliver tidligst sikret eller nedlagt fra midten af næste årti, og det vækker kritik, ikke mindst i lyset af, at Ingeniøren i dag kan fortæll...