»Vi kan skrive på folks gravsten, at de døde på grund af signalprogrammets forsinkelser«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

»Vi kan skrive på folks gravsten, at de døde på grund af signalprogrammets forsinkelser«

PLUS.
Illustration: Ingeniøren

De sidste 14 af landets far­lige jernbaneoverkørsler bliver først sikret om flere år, fordi arbejdet må vente på den svært forsinkede udskiftning af landets togsignaler.

Som et forsøg lader vi i denne uge Googles Text-to-Speech oplæse en artikel om dagen. Læs om vores lille forsøg HER. Tilbage i 2009 vedtog et bredt flertal i Folketinget at afskaffe alle de såkaldte ikke sikrede jernbaneoverkørsler, der år efter år kræver menneskeliv på de danske statsbaner. I alt

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

471 millioner kroner blev afsat til arbejdet, og politikerne fastsatte en deadline i 2018. I dag mangler 51 overkørsler stadig at blive sikret eller nedlagt. Læs også: Flere års ventetid på at sikre jernbaneoverkørsler har kostet menneskeliv 14 af dem bliver tidligst sikret eller nedlagt fra midten af næste årti, og det vækker kritik, ikke mindst i lyset af, at Ingeniøren i dag kan fortæll...