USA står fast: »Der er ikke grundlag for at grounde 737 Max«
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

USA står fast: »Der er ikke grundlag for at grounde 737 Max«

PLUS.
Southwest Airlines er et af kun fem flyselskaber i verden, der stadig flyver med den ulykkesramte flymodel Boeing 737 Max 8. Derudover flyver American Airlines, United Airlines, Flydubai og Westjet stadig med modellen. Illustration: Victor, Flickr (CC BY-NC-ND 2.0)

Mens langt de fleste eksemplarer af den ulykkesramte flytype Boeing 737 Max 8 er groundet, vil de amerikanske luftfartsmyndigheder fortsat ikke holde landets fly på jorden. Dermed er amerikanske FAA direkte uenig med sit europæiske modstykke.

Tirsdag aften besluttede de europæiske luftfartsmyndigheder (Easa), at grounde Boeing 737 Max og forbyde flyet i europæisk luftrum. Easa beskriver dette som et forebyggende tiltag efter Ethiopian Airlines-ulykken, der søndag kostede 157 mennesker livet. Men blot nogle timer senere kom de amerikanske

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

luftfartsmyndigheder (FAA), med en ganske anden udmelding: Læs også: Efter ulykker med 737 Max: Norwegian parkerer 18 fly Ikke grundlag for flyveforbud »Vi fortsætter vores gennemgang af alle tilgængelige data fra operatører og piloter på Boeing 737 Max. Indtil nu har vi ikke fundet nogen systematiske ydelsesproblemer med flytypen, og der er derfor ikke grundlag for at grounde flyet,« udt...