Undersøgelse: Partikeludledning fra dieselbiler er langt større, end testmetoder viser
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Undersøgelse: Partikeludledning fra dieselbiler er langt større, end testmetoder viser

PLUS.
Illustration: Transport & Environment

Moderne bilers partikeludledning ser lav ud. Men det skyldes, at testmetoden ser bort fra udledningen af ultrafine partikler. Miljøorganisation og FDM vil have strammet testkravene.

Både diesel- og benzinbiler udleder langt flere partikler, end de officielle testmetoder viser. I dag stiller EU nemlig kun krav til partikler med en diameter på 23 nm eller derover. Men flere tests har

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.