Fremtidens flytrafik har får brug for et bæredygtigt alternativ til fossile brændstoffer, og brint ligger lige nu højt på listen.
Artiklen er ældre end 30 dage
Det har længe stået klart, at elektriske fly med batterier kun vil kunne dække en mindre del af fremtidens grønne lufttrafik.
Lige nu tales der om en rækkevidde på op til 1.000 km, måske endda mindre. Til de lange distancer er energiindholdet i batterier for lavt, og de vil derfor blive alt for tunge og flyene for langsomme, da der vil være tale om propelfly.
Derfor skal der findes et alternativ med stort energiindhold, der kan bruges i traditionelle jetmotorer og som kan håndteres i lufthavnene.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
