Tyske landanlæg forsinket: Femern bliver med bumletog fra starten

PLUS.
Puttgarden og 88 km sydpå ned til Lübeck skal der opføres dobbeltsporet elektrificeret jernbane. Men arbejdet snegler sig af sted. Illustration: Femern A/S

De tyske jernbaneanlæg er forsinkede og bliver ikke klar til den forventede åbning af Femern-tunnelen i 2029.

Når Femern-forbindelsen efter planen åbner i 2029, bliver det ikke med dobbeltspor og 200 km/t hele vejen fra København til Hamborg, som det ellers var hensigten. DB Netz AG, der står for at opgradere
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.