Tunge busser og blød asfalt har været en kæp i hjulet på norske elbusser – beton kan være løsningen
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Tunge busser og blød asfalt har været en kæp i hjulet på norske elbusser – beton kan være løsningen

PLUS.
Vægten på busserne har vist sig at være en udfordring, når busserne oplades med pantograf. Illustration: Ruter

I 2029 skal alle busser i Oslo og Akershus være elektriske. Busselskabet Ruter er blevet klogere på teknologien siden den første elektriske bus ankom i 2017.

Den 11. december 2017 blev den allerførste elektriske bus i den norske hovedstad taget i brug på linje 60 fra Vippetangen til Tønsenhagen. I 2029, 12 år senere, er det planen, at alle busser i Oslo og
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.