Trods baneinvesteringer på 74 milliarder: Passagererne flygter fra DSB
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Trods baneinvesteringer på 74 milliarder: Passagererne flygter fra DSB

PLUS.

For første gang i nyere tid er den danske togtransport faldet over en længere periode. Vi foretrækker billige biler og bliver svære at lokke tilbage i toget, forudser forskere og politikere.

Mens biltrafikken konstant slår nye rekorder, og køerne omkring landets største byer vokser til nye længder, falder togtrafikken for første gang i en lang årrække. Samlet kørte danskerne godt 3 procent mindre med DSB sidste år end i 2013, og faldet fortsætter i år. Således viser DSB’s halvårsregnskab,

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

at statsbanerne på blot et år tabte 4,5 procent af passagererne over Storebælt. De seneste fem år er antallet af biler, som krydser broen, derimod steget næsten 17 procent, mens bilparken er vokset 13 procent viser Ingeniørens sammenstilling af en række trafikstatistikker. »Konkurrencesituationen med bilen er blevet hårdere. Bilerne er blevet relativt billigere og kører længere på litere...