Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Trods 20 års forskning er flyrejsendes værste klimasynd ureguleret

PLUS.

Der er hverken regler eller afgifter på vej, selv om flyrejser er op til tre gange værre for klimaet, end alene flyenes CO2-udledning viser.

Der er ingen miljøpolitisk fokus på flyenes kondensstriber, selv om deres daglige bidrag til klimaforandringerne er større end bidraget fra al den CO2, som flyvning har udledt siden brødrene Wright. Og som Ingeniøren skrev for tre uger siden, vil stribernes bidrag ifølge ny forskning tredobles frem

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

til år 2050, efterhånden som flere og flere flyver. Og nye brændstofbesparende motorer forværrer kun problemet. Men imens flymotorernes kuldioxid er blevet italesat i en grad, så eksempelvis svenskerne bliver skammet over i toget, er flystribernes komplekse problematik hidtil gået under den politiske radar. Al fokus er på CO2, og luftfartsbranchen har formået at skabe tvivl om forskningen, s...