Transportminister vil have nattog til lufthavnen – ikke Københavns Hovedbanegård

PLUS.
De østrigske statsbaner, ÖBB, har henvendt sig til DSB om nattogsdrift. Illustration: Creative Commons / Lukas3333

Støttepartierne har fået en formulering om DSB og nattog med i finansloven. Ifølge ministeren handler det dog først og fremmest om at hjælpe svenskere og østrigere med deres planer.

Siden det sidste nattog i november 2014 kørte fra Københavns Hovedbanegård mod Amsterdam, Basel og Prag, har drømmen om igen at spise i restaurantvogn og falde i søvn på hvide lagner til togets rumlen
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.