Transporten kaster håndklædet i ringen: Vi kan ikke levere 70 procents CO2-reduktion

PLUS.
Klimapartnerskabet for Landtransporten foreslår en omlægning af bilskatterne eller en tilskudsordning til de første 10.000 tunge køretøjer, der f.eks. kører på biogas, el eller brint. Illustration: Sund & Bælt A/S / Miklos Szabo

Indsatsen for at få klimabelastningen fra transporten af varer, gods og personer bragt ned ligger ikke i den dyreste ende. Alligevel afviser branchen selv, at de kan levere svarende til det nationale klimamål.

Branchen bag den tunge transport i Danmark, der kører med lastbiler, varebiler, jernbane, bus og taxi i privat regi, kaster håndklædet i ringen i forhold til at indfri den nationale målsætning om 70 procents
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.