Transporten kaster håndklædet i ringen: Vi kan ikke levere 70 procents CO2-reduktion
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Transporten kaster håndklædet i ringen: Vi kan ikke levere 70 procents CO2-reduktion

PLUS.
Klimapartnerskabet for Landtransporten foreslår en omlægning af bilskatterne eller en tilskudsordning til de første 10.000 tunge køretøjer, der f.eks. kører på biogas, el eller brint. Illustration: Sund & Bælt A/S / Miklos Szabo

Indsatsen for at få klimabelastningen fra transporten af varer, gods og personer bragt ned ligger ikke i den dyreste ende. Alligevel afviser branchen selv, at de kan levere svarende til det nationale klimamål.

Branchen bag den tunge transport i Danmark, der kører med lastbiler, varebiler, jernbane, bus og taxi i privat regi, kaster håndklædet i ringen i forhold til at indfri den nationale målsætning om 70 procents

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

I forbindelse med coronavirus har vi valgt at forlænge det gratis prøveabonnement på PLUS, så det varer 30 dage i stedet for 14 dage.

Abonnementet udløber af sig selv, når perioden er afsluttet.