Trafikprofessor: »Den største myte er, at kollektiv trafik er godt for CO2 og trængsel«

PLUS.
Illustration: Rasmus Meisler

Der er masser af eksempler på infrastrukturprojekter, der er blevet realiseret på trods af sløj samfundsøkonomi. Trafik-professor Otto Anker Nielsen frygter, at historien gentager sig ved de netop indledte infrastrukturforhandlinger.

»Der er projekter, der direkte har en negativ samfundsøkonomi, men alligevel besluttes. Og så er der projekter, der nok er samfundsøkonomisk rentable, men kun lige netop, og hvor man så beslutter dem i
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.