Trafikpolitik handler desværre slet ikke om trafik. Trafik er et helt underordnet biprodukt. Investringerne handler om arbejdspladser og økonomisk aktivitet i lokalområder og lige nu i de enkelte kommuner, for det får betydning for kommunalvalget til november. Har et parti skaffet store trafikprojekter til kommunen, drysser der stemmer af på de lokale partikammerater - sådan er det. Og i disse år skal der tænkes helt nyt - hvis vi skal forudsige trafikken om 10 år - for vi får nogle helt nye muligheder og andre vaner. Elcykler og førerløse biler, busser og tog vil gøre, at langt mere trafik og transport vil ske i små enheder med plads til mellem 1 og 15/20 personer. Busser vil blive til småbusser - og tog vil kun blive anvendt, hvor der enten rejser rigtig mange mennesker over hele døgnet eller hvor man kører mange mennesker over længere afstande - altså omkring 500 km og derover. Når jeg lytter på vandrørene, lyder den kommende investeringsplan til at blive verdensmester i fejlinvesteringer - desværre. Men det er bestemt ikke noget nyt, som I så rigtigt påpeger. Torben