Trafikforsker: Indfør trafiklys ved motorvejens tilkørselsramper
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Trafikforsker: Indfør trafiklys ved motorvejens tilkørselsramper

PLUS.
Hver morgen bryder trafikken til København sammen, og det får pendlerne til at køre stadig tidligere hjemmefra. Illustration: Lasse Gorm Jensen

Myldretiden forekommer stadigt tidligere. Det skyldes, at trafikken reelt bryder sammen hver morgen rundt om København. Det kan afhjælpes med såkaldt rampedosering.

Morgenmyldretiden mod København starter tidligere og tidligere og er nu rykket tilbage til før 6 om morgenen flere steder, og før 5.30 på blandt andet Sydmotorvejen. Tallene stammer fra den nyeste rapport om statsvejnettet, som udkom i sidste uge. Her opgøres for første gang siden 2010 effekterne af

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

trængslen. Og de er til at tage og føle på. Blandt øjenåbnerne er, at danskerne samlet spilder 77 millioner køretimer hvert år på at holde i kø - det koster samfundet anslået 24 milliarder kroner årligt. I spildtid per kørte kilometer er motorvejene den vejform, der forsinker suværent mest - næsten 40 timer hver dag for hver kilometer. Hold trafikken tilbage Motorring 3, Køge Bugt Motorve...