Toyota indklaget til Forbrugerombudsmanden – ændrer nu annonce

PLUS.
Toyotas hybridbiler vil altid vil have minimum 20 procent strøm på batteriet, det er Toyotas pressechefs forklaring på formuleringen om, at de aldrig løber tør for strøm. Illustration: Facebook/Toyota

Rådet for Grøn Omstilling har indklaget Toyota i Danmark til Forbrugerombudsmanden for vildledende markedsføring. Hos FDM kalder man annoncer for Toyotas hybridbiler for en ‘uheldig tendens’.

Med slagord som 'Løber aldrig tør for strøm' og 'Ubegrænset rækkevidde' vil Toyota Danmark gøre opmærksom på deres hybridbiler og få potentielle kunder til at sætte en underskrift på slutsedlen. Men den
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.