Togtunnel mellem Lolland og Falster vil koste over en mia. kroner

PLUS.
Illustration: By og Landskab

Ifølge anlægsloven om Femern-forbindelsen skal jernbanen føres over Guldborg Sund på en ny klapbro. Sund & Bælt foretrækker en fast bro, men lokale kræfter foretrækker en tunnel, der nu er skønnet til at koste over en milliard kroner. Småpenge, mener borgmester.

OPDATERET: Det vil koste over en millard kroner at føre togtrafikken mellem Lolland og Falster gennem en tunnel i stedet for over en bro ved Nykøbing Falster. Det skønner Banedanmark, efter at lokale kræfter
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.