To nye fabrikker skal bane vej for rent europæiske elbilbatterier
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

To nye fabrikker skal bane vej for rent europæiske elbilbatterier

PLUS.
Anlægsarbejdet på BASF’s nye materialefabrik i Harjavalta i Finland er godt i gang. Her skal råmaterialerne behandles, så de kan videreforarbejdes til katodeaktivt materiale (CAM) på fabrikken i Schwarzheide nær Dresden i Tyskland. Illustration: BASF

Når det gælder produktion af batterier til fremtidens elbiler, har Europa haltet langt efter Asien og USA. Men tyske BASF vil i 2022 åbne nye fabrikker til produktion af råmaterialer.

Det er sådan set ret simpelt: For at kunne fremstille en batteripakke til en elbil, skal du have fat i de rigtige materialer og et sted, hvor de enkelte battericeller kan produceres og sættes sammen til
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.