Inden årets udgang planlægger hotelkæden Hilton at have rullet en løsning bredt ud, der gør det muligt for gæsterne at betjene sig selv via en tablet, smartphone eller computer. Det vil i første omgang sige, at gæsterne digitalt kan tjekke ind og ud samt vælge et specifikt værelse ud fra digitale etageplaner, ligesom de kan købe opgraderinger og bede om at få ting leveret til deres værelse, fremgår det af en pressemeddelelse fra hotelkæden.
Til næste år vil kæden lancere en løsning, der gør det muligt for gæsterne at låse døren til hotelværelset op med deres smartphone. Men allerede ved udgangen af 2014 skal den digitale selvbetjeningsløsning med blandt andet valg af værelse være rullet ud til flere end 4.000 Hilton-lokationer over hele verden fordelt på 11 brands i mere end 80 lande.
»I næsten et århundrede har vores gæster stolet på, at vi har kunnet levere ensartede, exceptionelle oplevelser rundt om i verden, og i dagens digitalt forbundne kultur er det ensbetydende med at kunne tilbyde dem mere valgfrihed og kontrol over deres hotelophold,« siger direktør for Hilton Worldwide Christopher J. Nassetta ifølge pressemeddelelsen.
Udrulningen af den digitale selvbetjeningsløsning sker i forlængelse af et fem år gammelt pilotforsøg med netop digital indtjekning.
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Men når du bare skal melde din ankomst, i receptionen eller med en PC/smartphone og så kan gå direkte til dit værelse og bruge dit HHonors kort, så er du jo tilfreds.
Nummeret på HHonors kortet bruges ved bestilling af værelset. Jeg er tilfreds, hvis jeg kan få adgang til værelset, jeg har fået reserveret. Nogle af mine ønsker kan registreres på mit HHonors kort i forvejen. Mine præferencer hos Hilton er ikke-ryger og lav etage. Det er fint med mig, hvis de giver mulighed for valg af værelse. Derimod vil jeg være ked af, hvis døren til værelset kun kan åbnes med en app til en smartphone el. tablet. For mig vil det være et fremskridt, hvis det ikke længere er nødvendigt at få valideret sit kreditkort ved check-in, hvis det i forvejen er valideret som garanti for betaling af værelset.
Men når du bare skal melde din ankomst, i receptionen eller med en PC/smartphone og så kan gå direkte til dit værelse og bruge dit HHonors kort, så er du jo tilfreds. Og det kunne jo sagtens være en del af fremtiden på Hilton, så har du valgt værelse hjemmefra, som du vælger dit sæde i et tog eller biografen. Igen hvis Hilton forstår at bruge de informationer så foreslår de dig jo ikke de værelser du ikke vil have. I mit tilfælde ryger værelser ud mod stor vej eller lufthavn!
Om det så er en smartphone, et armbånd eller simpelthen bare nøglen.
Hos fx. Hilton er det nok snarere et medlemsnummer og et kort lidt om Coops. Hiltons fordelsklub hedder HHonors. (https://hhonors3.hilton.com/en/index.html ).
Hilton vil nok ikke på den måde fra vælge kunder.
At der kan komme folk ind udefra påvirker jo ikke den ekstra service som Hilton (eller en anden kæde) vil kunne tilbyde de kunder hvis "handle" mønster de kender. Om det så er en smartphone, et armbånd eller simpelthen bare nøglen. Det glæder da mig når der står en flaske vin og et håndskrevet kort, med welcome back mr. Thusgaard (det er sket en gang!!) Men sagen er at service er det der får dig til at vælge mellem 2 lige gode steder. og hvis det ene sted har en forhåndsviden om dig og hvis de benytter den, så vælger du dem! Og hvis de samtidigt sender dig tilbud tilpasset dine interesser.... Det er ikke svært at få sådan et regnestykke til at gå op. Og det er fremtiden, som flere og flere får øjnene op for.
Man er for kort tid siden begyndt at kunne bruge sit coop kort i Fakta, det er da udelukkende for at coop vil vide hvad jeg handler i fakta!!
Jeg forstår godt dine bekymringer og nøglerne afskaffes nok ikke.
Gør du? Jeg er kun bekymret for, om kædens hoteller fortsat kan benyttes uden smartphone el. tablet. Hotelkæden Omena (https://www.omenahotels.com/dk/) har ingen nøgler. Heldigvis antyder Hiltons pressemeddelelse, det bliver et tilbud.
Disney har noget de kalder magic band, et armbånd du kan sætte penge på, men som også ved hvor du sidder i resturanten, og kan låse døren op på dit værelse.
Hoteller er anderledes bl.a. på den måde, at bar og restaurant ikke er forbeholdt hotellets gæster.
Jeg forstår godt dine bekymringer og nøglerne afskaffes nok ikke. Men man er også nød til at se mulighederne.
Disney har noget de kalder magic band, et armbånd du kan sætte penge på, men som også ved hvor du sidder i resturanten, og kan låse døren op på dit værelse.
Set fra en privatlivs vinkel er det en anelse uhyggeligt. Set fra en teknisk vinkel er det genialt og mulighederne er stort set uudtømmelige. både i overvågnings sammenhæng, men også muligheden for at yde en væsentligt bedre service.
Ja indholdet af minibaren er standart, men hvis de i større grad kender dine vaner så kan de også specialisere mini-baren mere til dig.
Det gør de næppe, da det vil give både administrativt og praktisk rod. Fx. Double Tree by Hilton ved Manchester Piccadilly er gået en lidt anden vej. Det eneste, der står i et lille køleskab på de billigste værelser, er en el. to gratis flaske(r) vand. Hvis andre drikkevarer ønskes, kan de købes i baren el. hos roomservice, og med en værelsestype følger drink vouchers til baren.
Delvist personlige tilbud findes endda i forvejen for medlemmer af kædens fordelsklub. Fordelsklubben har også en app til iPhone og Android.
Og ja baren er oftest bemandet, men det er ikke ensbetydende med at bartenderen ved at du er ham fra værelse 1104, med mindre du bruger dit værelses nummer til at betale med...
Det er ligegyldigt, om det er mit værelsesnummer, navn el. udseende, medarbejderne kender.
Ja indholdet af minibaren er standart, men hvis de i større grad kender dine vaner så kan de også specialisere mini-baren mere til dig.
At du lader din telefon på værelset gør nok at det er dig der skiller dig ud.
Og ja baren er oftest bemandet, men det er ikke ensbetydende med at bartenderen ved at du er ham fra værelse 1104, med mindre du bruger dit værelses nummer til at betale med... Og så er vi tilbage til unik opfyldning af mini-baren! ;-)
De mobile enheder bliver så også koblet i Hilton WIFI og på den måde ved de pludselig hvor gæsterne er. Er det på værelset, ved poolen eller ved baren vi skal finde Hr. Jensen.
Det ved de nok i forvejen. I mange hoteller passeres en bemandet reception mellem indgangen og værelset, og baren er også bemandet. Swimmingpool og motionsrum bruger jeg aldrig, og jeg lader nogle gange min mobiltelefon blive på værelset, når jeg forlader det for at besøge byen eller restauranten. Jeg vil være mere bekymret, hvis hotellet ikke kender mit forbrug fra minibaren, især hvis det skal faktureres. Mit indtryk er, at indholdet i minibaren er standard, hvis det da ikke bare er et tomt køleskab.
Jeg går ud fra at jeres indlæg er ment med en humoristisk tone, fordi ellers magter I ikke at tænke udenfor æsken.
Det var ikke tilfældet fra min side. Jeg ejer ikke en smartphone el. tablet, men har kun en gammeldags 'dum' mobiltelefon, der knap kan gå på internettet. Det skyldes bl.a., at jeg i stedet bruger penge på kortvarige rejser med ophold på Hilton-hoteller. Derfor håber jeg, at jeg fortsat kan få en nøgle udleveret i receptionen som hidtil. De andre funktioner, der er nævnt i pressemeddelelsen, er ikke afhængige af en smartphone el. tablet. Faktisk minder den antydede mulighed for check-ud om en mulighed, jeg er stødt på hos Double Tree by Hilton ved Manchester Piccadilly og Strand Palace Hotel i London, hvor nøglen kunne lægges i en slags postkasse. På Double Tree by Hilton blev fakturaen sendt som email. Det er heller ikke nyt, at der kan bestilles tillægsydelser online på nogle af kædens hoteller.
Med det system får de gæsterne til at registrere deres mobile enheder. De mobile enheder bliver så også koblet i Hilton WIFI og på den måde ved de pludselig hvor gæsterne er. Er det på værelset, ved poolen eller ved baren vi skal finde Hr. Jensen. Mon ikke Hr. Jensens forbrug i minibaren og af hotellets faciliteter over tid vil gøre at der kun er de rigtige mærker i minibaren og at marketing kun tilbyder hoteller med motionsrum, som Hr. Jensen nu kan lide det. Det er meget godt fundet på Hilton, mon ikke de overvågnings forskrækkede finder nok et andet hotel at bo på!
Svend og Børge,
Jeg går ud fra at jeres indlæg er ment med en humoristisk tone, fordi ellers magter I ikke at tænke udenfor æsken.
Men jeg lader tvivlen komme jer til gode, med én lille opfordring: brug f.eks. en Smiley næste gang, så man kan se at kommentaren var med et blink i øjet. Det er derfor Smiley blev opfundet!
Jeg vil være ked af at skulle købe en smartphone el. tablet for at kunne bo på et Hilton hotel.
Og når den løber tør og laderen er inde på værelset!
Låse døren op med sin mobil? Lyder sikkert!