Kan kun give Jakob Willer ret. Var her i weekenden på Bolig- og Fritidsmesse og blev nærmest overfaldet af kunde. Kunden beklagede sig over den politiske beslutning omkring inddragelse af 800 MHz.
Kunden havde derfor nu mange udfald på sine tv programmer. Jeg måtte så oplyse, at der ikke p.t. blev sendt LTE bredbånd på 800 MHz. Dette nægtede han nærmest at tro på, idet det fremgik af mange medier og skulle starte pr. 1/1-13.
Ved efterfølgende snak erkendte kunden dog, at tv signalet siden efteråret 12 havde givet problemer, men de problemer var nu tiltaget i det nye år.
Foreslog ham et eftersyn på hans antenneanlæg, men NEJ. Han var som mange andre godt informeret om kompasretninger og grønne dækningskort på Erhvervsstyrelsens, Digi-TV og Boxer hjemmesider. Hans antenner vendte derfor rigtigt.
Dette betvivlede jeg ikke og angav, at bortset fra alm. nedslidning på et ældre anlæg, så havde han formentlig genbrugt hele anlægsopbygningen med forstærkere og filtre fra analog tiden. Dette kunne også være problemet.
Dette nægtede han selvfølgelig også at tro på, da alle "kloge" siden 2007 ved overgang til digital antennesignal jo havde oplyst, at man blot skulle koble boks eller sit nye tv på det gamle anlæg og så virkede det hele. Han ville nu gå hjem og læse videre på de "fine" sider.
Ellers skal jeg da lige love for, at forbrugeren har problemer med deres digitale tv signal på mange platforme!
Ja, modtagelse af digitalt tv signal er bl.a. gjort til kompasretning, dækningskort og direkte salg/vejledning fra udbydere kombineret med indkøb i supermarkederne.
Alt kan således kun gå galt!