Techtopia #7: Big data og kunstig intelligens fortæller usynlige historier fra Roskilde Festival

3. juli 2017 kl. 12:00
Artiklen er ældre end 30 dage

Remote video URL

CBS og IBM analyserer usynlige dataspor ved hjælp af big data og kunstig intelligens på Roskilde Festival.

Formålet er at finde ud af, hvordan kunstig intelligens kan forudsige menneskemængders bevægelse i storbyer samt at udforske nye forretningsmodeller baseret på at lave dataanalyser i realtid, som kan fortælle noget om den nære fremtid.

Projektet måler også humør baseret på sociale medier samt motion.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Medvirkende:
Henrik Hammer, analytics arkitect, IBM
Per Østergaard Jacobsen, projektleder – Rio til Roskilde
CBS
Willem Hendricks, datamatiker, IBM
Jerome Guilluame, data specialist, IBM
Peter Stilling, Client Solution Professional - Analytics, IBM
Kai Teller, datamatiker, IBM
Ravi Vatrapu, professor, CBS
René Madsen, associate researcher, CBS

Links:

Fra Rio til Roskilde | Tur/Retur

Fra Rio til Roskilde‘s videoer gør dig klogere på, hvad det egentlig er, der foregår under festival- og projektugen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

IBM på Roskilde Festival

IBM, Roskilde Music Festival and The Copenhagen Business School (CBS) came together to gather and understand terabytes of data generated by the event.

Fik du hørt:

Læs også: Techtopia #6: Biler er noget vi deler - også med robotterne

Næste episode af Techtopia kommer mandag den 10. juli. Kom gerne med dine bud på, hvilke emner vi skal tage op.

Du kan finde alle episoder af Techtopia og Ingeniørens øvrige podcast HER

Ingen kommentarer endnu.  Start debatten

Fortsæt din læsning

Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger