Techtopia #38: Kunstig intelligens hjælper 112
more_vert
close
close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Techtopia #38: Kunstig intelligens hjælper 112

Kan en kunstig intelligens høre om, der er tale om et hjerteanfald, når en borger ringer til 112?

Svaret er ja. Maskinlæring fra det danske firma Corti, der har speciale i analyse af stemmer og tale, har analyseret 150.000 samtaler på 112 og kan nu assistere personalet på akuttelefonen. Det er dog stadig et forsøg, som skal gennem en videnskabelig test, men de foreløbige resultater af samarbejdet mellem menneske og maskine er så gode, at de også vækker international opsigt.

Techtopias opdagelsesrejse i kryptovalutaens verden fortsætter også. I denne uge søger vi råd hos en IT-advokat for at få hjælp til at forstå, hvordan man får risikovillige investeringer via kryptovaluta. Vi tager også hul på begrebet "smarte kontrakter".

Medvirkende:

  • Andreas Cleve, Ceo, Corti

  • Freddy Lippert, læge og direktør, Region Hovedstadens Akutberedskab

  • Martin von Haller Grønbæk, IT-advokat, Bird and Bird

Links:

Næste episode af Techtopia kommer mandag den 12. februar.

Du kan finde alle episoder af Techtopia og Ingeniørens øvrige podcasts HER.

Hør også: Techtopia #37: Kunstig intelligens laver ansættelsessamtale