»De med projektet forbundne aktiviteter vil medføre en periodevis kumulativ forøgelse af lastbiltrafikken i dele af København, og der vurderes lokalt i perioder at kunne forekomme sandsynlige, væsentlige, kumulative påvirkninger af eksisterende miljøfølsomme områder såsom boliger, døgninstitutioner, skoler og rekreative områder.«
»Samlet set vurderes det, at en realisering af planens elementer kan have en irreversibel negativ klimapåvirkning, som har et stort omfang og er af langvarig karakter.«
- emailE-mail
- linkKopier link

Fortsæt din læsning
- Sortér efter chevron_right
- Trådet debat
Det eksisterende metrosystem har indtil videre mest appelleret til tidligere buspassagerer, som har fået reduceret muligheden for bustransport
Selvom det kun er i 50% tilfælde, så har jeg da selv tilvalgt offentlig transport - både til kundebesøg og privat - netop fordi metroen giver hurtig og stabil adgang til Kbh C. Nu ofte langt nemmere end at tage bilen og lede efter p-plads...
Beslutning om brugerbetaling er da lige rullet tilbage ved den nye bro ved Frederikssund.Det er uhørt, at der ved bygning af så stort et infrastrukturprojekt ikke skal betales for benyttelsen.
...men helt enig i at der bør vælges en tunnel med fordeling af trafik til Kbh.
Og det er godt, at befolkningen i dag kan præstere andet en dum retorik som modsvar til fejlagtige beslutninger truffet af politikere med hang til at bygge monumenter over sig selv på falske forudsætninger.Det er godt at mængden af eksperter ikke skulle høres, dengang Biskop Absalon anlagde sin borg, ellers havde København nok stadig været en lille landsby ved bredden af Øresund.
Det er godt at mængden af eksperter ikke skulle høres, dengang Biskop Absalon anlagde sin borg, ellers havde København nok stadig været en lille landsby ved bredden af Øresund.