Storstrømsbroen er et projekt i særklasse og kræver fuld værktøjskasse

PLUS.
Projektleder Niels Gottlieb styrer det komplekse projekt – her fra stilladset rundt om det 12.100 ton tunge fundament til den største bropille og med udsigt til den nuværende Storstrømsbro. Illustration: Julie Ring-Hansen Holt

Korruptionshistorier, ekspropriering, stålelementer fra Wuhan og en skala, der er sjælden i Danmark, er alt sammen ingredienser i byggeriet af den nye Storstrømsbro. Det er langtfra hverdagskost for en projektleder – men det er også det, der fascinerer projektchef i Vejdirektoratet Niels Gottlieb.

På et stort område på den nordvestlige del af Masnedø ved Vordingborg har Vejdirektoratet slået lejr. Hvor der før lå et gartneri, ligger nu asfalt og store haller, hvor elementer til Danmarks tredjestørste
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.