Starter næste år: SAS vil flyve langdistance med narrow-body-fly
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Starter næste år: SAS vil flyve langdistance med narrow-body-fly

PLUS.
SAS har sendt et par tegninger ud af hvordan de forestiller sig de kommende A321LR - dette er en af dem. Illustration: SAS

I 2019 indsættes første Airbus A321LR, som kan flytte 157 passagerer op til 6.700 kilometer. Det er nok til at nå til Alaska, Congo, Oman, Nepal og Mongoliet.

Mange har prøvet at flyve til Dubai, Egypten eller De Kanariske Øer i et af Boeings eller Airbus' mellemdistancefly. Det er såkaldt narrow-body single-aisle-fly med en rækkevidde på 4-5.000 kilometer.

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

I forbindelse med coronavirus har vi valgt at forlænge det gratis prøveabonnement på PLUS, så det varer 30 dage i stedet for 14 dage.

Abonnementet udløber af sig selv, når perioden er afsluttet.