Man kunne jo fra politisk side vælge at tillade ejere af en matrikkel at sælge el til kunder på samme matrikkel når solceller opstilles på p-pladser, carporte og garager (og forbruges i samme tidsrum). Derved kan biler få skygge over sommer halvåret, som så sparer på airconditioning, og el-biler kan oplades i løbet af en arbejdsdag. Ligeledes kan alle boligforeninger levere el samt en overdækket p-plads til deres beborer som en service. Hvis omkring 2 mio. biler i DK optager 2,5x5 m så bliver det til ca. 2.000-3.000 ha og det er jo 1/3 af behovet vist ovenfor. Hvis man antager at mange har både en carport og en plads hos en arbejdsgiver, så når man op på næsten 5.000 ha, som så er 1/2 delen. Nogle vil endda installere batterier således at opladning og forbrug kan forskydes nogle timer eller en 1/2 dag.
Man kunne også fra politisk side tillade at alle forsyningsselskaber måtte overføre solcelle energi fra en matrikkel til en anden matrikkel i dagtimerne, kun med omkostninger til transport, således at forbrugerne (som er ejerne) kunne få deres egen solcelle strøm leveret på arbejdspladsen hvor bilen står parkeret. (eller et andet sted inden for samme selskabsområde)
Med disse muligheder vil perspektiverne nok se anderledes ud - og dermed beregningerne på hvad der er godt at bruge natur-arealer til.