En læser har noteret sig, at Storebæltsforbindelsen skal have fleksible autoværn, så trafikken kan ledes væk fra biluheld og vejarbejde. Men hvorfor ikke generelt flytte rundt på banerne i myldretiden?
Artiklen er ældre end 30 dage
Vores læser Kaj Ingvorsen har skrevet til os med følgende spørgsmål:
Jeg har hørt, at man fire steder på Storebæltsforbindelsen vil lave fleksible autoværn, der i løbet af en halv time vil kunne aktiveres til at dirigere trafikken over i det andet spor i tilfælde af trafikuheld og dermed lange køer.
Hvordan det så lige praktisk foregår med hensyn til modkørende trafik, ved jeg ikke. Som det er de fleste bekendt, er E45 et trafikalt helvede, ikke bare fredag, også generelt i myldretiderne.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til Version2 og Ingeniøren
Fuld digital adgang til PLUS-indhold på Version2 og Ingeniøren, tilgængeligt på din computer, tablet og mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Det seneste nye fra branchen, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre kloge læsere.
