»Solid« eller »Fatamorgana«? Debatten raser om Femerns trafikprognoser
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

»Solid« eller »Fatamorgana«? Debatten raser om Femerns trafikprognoser

PLUS.
Illustration: MI Grafik

En rapport om trafikprognoserne for Femern-forbindelsen blev holdt tilbage, og tallenes gyldighed er til diskussion. Her er parternes indlæg.

Statens projektselskab, Femern A/S, forsøgte at hemmeligholde en rapport om biltrafikken i den kommende tunnel med argumentet om, at offentliggørelse ville skade selskabets stilling i en tysk retssag. Rapporten beskriver de såkaldte dynamiske trafikeffekter i den kommende Femern-tunnel. Og som Ing.dk

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

tidligere har fortalt, er rapporten først kommet frem, efter at tidligere konstitueret rektor på Ingeniørhøjskolen i København (IHK), Hans Schjær-Jacobsen, klagede over hemmeligholdelsen. Læs også: Femern-selskab forsøgte at hemmeligholde trafik-rapport Hans Schjær-Jacobsen har sendt redaktionen sin version af sagen. Og Femern A/S har via kommunikationschef Tine Lund-Bretlau sendt organsia...