Skibene bliver større – men sikring af containere er ikke fulgt med

PLUS.
Skibet APL England har flere gange tabt containere, sidst i foråret 2020, hvor skibet tabte 40 containere, der fik ansigtsmasker og ramponerede kølecontainere til at skylle op på kysten ved Sydney. Illustration: AMSA

Større skibe og højere stakke af containere øger presset på surringer og de twist-locks, som skal ­holde dem om bord. Det er på tide med nye retningslinjer, mener branchefolk.

Indbyggerne i Oregon fik sig en uventet julegave, da sække med chiafrø begyndte at skylle op på kysterne 23. december 2020. I strandkanten stod også en ramponeret container og gav et hint om, hvad der
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.