Skibe løser nye svovlkrav ved at sende udstødningen i havet
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Skibe løser nye svovlkrav ved at sende udstødningen i havet

PLUS.
Dampskibsselskabet Norden er som flere andre danske rederier i fuld gang med at installere scrubbere på en del af flåden for at kunne sejle på heavy fuel-olie, efter at IMO’s nye svovlkrav træder i kraft til nytår. Illustration: D/S Norden

Rederier over hele verden har travlt med at installere scrubbersystemer, der vasker røgen og leder stofferne ud i havet, inden de nye krav til svovludledning træder i kraft til nytår.

Atmosfæren vil årligt spares for ca. 8,5 mio. ton svovl, når de nye regler for emissioner fra skibe træder i kraft 1. januar 2020. Til gengæld vil en del af de miljøskadelige stoffer fra udstødningsgasserne
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.