Eltog til Aarhus sætter ombygning af Hovedbanegården under pres

PLUS.
Aarhus Hovedbanegård er en såkaldt sækbanegård, hvor både ind- og udkørsel foregår i den vestlige ende af stationen, til venstre i billedet. Letbanen har dog gennemkørende tog. Illustration: Skråfoto

Flere store anlægsprojekter skal gennemføres på én gang. Der skal ikke gå ret meget galt, siger ekspert.

Banedanmark tager nætter og weekender i brug for at få landets travleste togstation uden for hovedstaden klar til at håndtere eltog fra begyndelsen af 2027. Det fremgår af en ny plan for ombygning af Aarhus
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.