Silkeborgs '2 minus 1-veje' vækker opsigt: Ingen uheld og stigning i cyklismen

PLUS.
Strækningen var tidligere en smal 4,5 m bred vej – nu er den udvidet til 5,5m. Og i højre vejside var der en høj rabat med beplantning, der forhindrede udsyn. Illustration: Silkeborg Kommune

I sin seneste handlingsplan gentager Færdselssikkerhedskommissionen sin anbefaling af vejtypen, som er et billigere alternativ til cykelstier og cykelbaner.

Med en klar fremgang i cykeltrafikken og ingen uheld på strækningerne efter etablering har Silkeborg Kommune demonstreret, hvorfor vejtypen 2 minus 1-veje i den grad kan være værd at overveje ude i kommunerne. Interessen
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.