DSB og BDK bestemmer for pokker vel ikke landets transportpolitik? Heller ikke selv om de givetvis er "styret" fra ministeriet. Få nu for pokker elektrificeret til Aarhus i en fart. Det kræver jo "blot" en Immunisering af signalerne, som I allerede har fået rapporter om. Så kan IC4 og nye el tog køre side om side. Vend nu processen om, så I - kære politikere - fortæller BDK og DSB, hvad der skal ske, og holder selskaberne op på, at det så også sker. Der er ingen langsigtet strategi for hverken BDK eller DSB, og imens bruger de tiden på at ødelægge den danske Jernbane med deres egne subjektive dagsordener - gerne i direkte modstrid med de politiske forlig, som I har indgået siden årtusindeskiftet.
De fleste transportpolitikerne har været i gamet længe. Har de nogensinde set BDK eller DSB overholde en deadline, de har sat 8,5 år forud? De ved jo dårligt nok, om de tog, der er på skinnerne lige i dette øjeblik kommer frem til tiden? Hvis I lader Signalprogrammet bestemme, får I ikke el til Aarhus i 2026 - næppe inden 2030. Det virker helt på månen, at lade DSB købe rigtig mange tog, inden infrastrukturen er klar - og i stærk afhængighed af Signalprogrammet (der i parantes bemærket løber tør for penge, inden man forventer at rulle ud til Aarhus). Faktisk virker den del endnu mere skør, end ideen om i det hele taget, at lade DSB købe hundredevis af tog, inden man har lavet en strategi for hvad man vil med DSB fremover...
DSB kan kun gå med på denne vanvittige ide, fordi de også ved, at elektrificering er forudsætningen for, at der kommer nye aktører på skinnerne mellem København og de store jyske byer. Det kan DSB sikkert godt vente på, mens markedet drænes, og passagererne finder mere attraktive løsninger end det klimarigtige tog...