Signalfejl har givet DSB’s nye eltog en svær start

PLUS.
DSB har modtaget Vectron-lokomotiv nummer 1000. Det er DSB’s 32. ud af 42 bestilte lokomotiver. For DSB har det at modtage Vectron nummer 1000 været et bevis på, at man her har valgt et "gennemprøvet og bredt anerkendt materiel, der anvendes i mange andre lande i Europa". Illustration: Andreas Raun Rosendahl

Gamle signaler har været med til at give DSB's nye Vectron-lokomotiver en vanskelig start på de danske jernbaner. Men en løsning skulle nu være på trapperne.

DSB’s nye lokomotiver, fra tyske Siemens Vectron, blev ifølge selskabet blandt andet valgt, fordi de har vist sig meget pålidelige og kun skal til eftersyn ved hver 37.500 kilometer, hvorimod de ældre
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.