SAS har succes med jumboen
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

SAS har succes med jumboen

Klik på billedet for at læse artiklen fra 31. december 1971

B&W-ingeniører byggede Danmarks første militærfly

Byg dit eget fly – det er ikke så svært endda

SAS: Vi vil ikke forhaste os med de supersoniske fly

Turbinen var det store problem i de første F-16-fly

Emner : Fly
sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Det er hyggeligt med disse random (?) opslag i "de gamle numre"; især det, at man har lejlighed til, at bladre lidt. I dette nytårsnummer vil man ved, at bladre frem til side 16 kunne konstatere to ting!

1 Tiden er knap - en minikronik, og
2 "Omslaget" er tomt, der er ingen bagside!!!

re: 1; en smule deprimerende, et minde om min folkeskoletid, hvor emnet var hot; men omvendt er der stadig meget tilbage at gøre.
re: 2; hvornår opstod "bagsiden"?

  • 0
  • 0

Undlad aldrig at kigge i det pågældendenummer hvad der ellers rørte sig i tiden.
I dagens opslag eller nedslag om man vil er der en jysk kredsformand der efterlyser mere gang i udflytningen! 1971 - 40 år efter er der så gjort noget ved det og store dele af den offentlige forvaltning ligger i ruiner.

  • 4
  • 0

Udflytning - Go West
Gælder ikke kun for den offentlige administration, en stor del af industriproduktionen var under udflytning fra København til provinsen, den eneste traditionelle produktion tilbage i hovedstaden er stort set Toms Fabrikker, selv aviserne har flyttet trykningen ud. Til gengæld vokser midicinal og apparat industrien, ofte med den tungere produktion i provinsen eller udlandet.

  • 2
  • 0