Sådan beregnes den optimale bladfjeder til jernbanevogne

Klik på billedet for at læse artiklen fra 20. august 1921

Læs også: Moderne damplokomotiver løber 12-13 mil i timen

Læs også: Sveller i bøg kan ikke hamle op med pommersk fyr

Læs også: Statsbanerne bestiller ny type vogne med sidegang

Læs også: Korsør-jernbane anlagt af »Malere, Frisører, al Slags sammenløbet Pak«

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Se det var en god indføring i GAMLE jernbanefjerer, og det er som "forelæsningere" for lang tid siden ikke er gået i glemme. Men de sidder som bekendt kun i veterantog. Hvad med noget nyere og det nyeste til at køre rigtigt hurtigt med? Begge veje. :-)

  • 0
  • 0

ikke 2021, men 1921 for 99 år siden. Det nyeste ender jo i patenter og intellektuelle rettigheder oh skal gennem nutidens TekMedHus, så deeet... Køre rigtig hurtigt: du tænker vel på lokale anvendelser? Der var engang et tog i samlesæt, som vi - sikkert til leverandørens forundring - aldrig fik taget os sammen til at skille ad og samle - som i "de gode gamle dage". Nu er Deutsch Bahn vist klar med sit ICe4 tog, måske burde vi også købe en serie af dem om 3-5 års tid.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten