Rotorer sparer 25 procent brændstof og kan klare dobbelt orkan

PLUS.
Skibet SC Connector er bygget i 1997 og har nu fået monteret rotorsejl og en batteripakke, hvilket skulle føre til en besparelse på 25 procent brændstof. Illustration: Sea-Cargo

For første gang kan et skib lægge store rotorsejl ned ved passage af broer.

Med de 35 meter høje rotorsejl fra Norsepower skulle skibet SC Connector efter sigende spare op mod 25 procent brændstof. Under optimale forhold kan det i perioder sejle kun ved hjælp af rotorerne. Rotorsejlene
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen
Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
De første 30 dage er gratis.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.