Rejsekort-cirkus: Tag på stationen for at skifte kreditkortnummer

Tusindvis af danske bus- og togpassagerer må lægge den lange vej forbi et af de kun 18 steder i landet, hvor der er personale til at sælge de elektroniske rejsekort. Det skal de, når de ligesom 3,5 millioner andre danskere i løbet af i år får nye Dankort.

Den tredjedel af rejsekort-indehaverne, som har valgt en aftale med automatisk optankning af kontoen, har knyttet aftalen sammen med deres Dankort. Når de får deres nye Dankort, og det gamle ikke længere virker, kommer der derfor ikke penge ind på rejsekortet længere.

I stedet skal kunderne registrere deres nye Dankort sammen med rejsekortet. Hvor andre udbydere af lignende tjenester, herunder f.eks. brobizz til Storebælt, tilbyder at registrere det nye kort online, så er rejsekort-passagererne dårligere stillet.

De skal forbi personalet i et betjent salgssted, hvoraf der f.eks. kun findes ét i Nordjylland og kun fire i hovedstadsområdet, hvoraf ingen dækker hverken Nordsjælland eller syd for København.
I praksis skal passagerne fra alt andet end Vestegnen derfor til Københavns Hovedbanegård, også hvis de bor i f.eks. Køge eller Helsingør.
Kunderne kan dog manuelt fra gang til gang sætte penge ind på deres Rejsekort i automater, som står på de fleste stationer, og på Rejsekorts hjemmeside. Kun den automatiske optankning kræver en rejse til en betjent salg for at fungere igen.

Bedre løsning til maj

»Det er ikke noget, som jeg er stolt af,« siger rejsekort-direktør Bjørn Wahlsten.

Han forventer, at 5.500 af de nuværende ca. 100.000 rejsekort-kunder må en tur forbi et billetsalg inden maj. Til den tid lover han, at der kommer en bedre løsning, nemlig at kunderne kan ringe til kundeservice med det nye kortnummer i stedet for at skulle til et af de betjente rejsekort-salgssteder.

Først i 2013, når udskiftningen af danskernes Dankort er overstået, det muligt at skifte kortnummer via selvbetjeningen på rejsekortets hjemmeside.

Hvorfor har I ikke gjort det rigtigt første gang?

»Da vi indgik kontrakten, var der ikke noget billede af den selvbetjente verden, som vi lever i nu. Vores kravspecifikation rettede sig derfor mod fysisk betjent salg,« siger Bjørn Wahlsten.

Rejsekort A/S underskrev kontrakten med leverandøren, franske Thales, i 2005, dengang med aftale om levering i 2009. Siden er projektet blevet forsinket flere gange, men selve kontrakten er ikke blevet dyrere.

Tværtimod fremhæver Bjørn Wahlsten, at bus- og togselskaberne, som ejer Rejsekort, har fået mange funktioner gratis, udover hvad der var indeholdt i kontrakten. Det gælder også for den kommende selvbetjening ved skift af betalingskort.

Ekspert: Mislykket forsøg på selvbetjening

Det imponerer langt fra betalingskorteksperten Henning N. Jensen, der driver firmaet Pluscon.

»Problemet med opdateringen af Dankort burde være løst for længst. Det har været kendt i mere end ét år,« mener han.

»Hele kundesiden af rejsekortet vakler. Da systemet blev designet, var der masser af betjente salgssteder. De er blevet nedlagt siden. I stedet har vi fået et mislykket forsøg på et selvbetjeningssystem, som blev designet for mange år siden, og som ikke tager højde for, at dele af det løbende skal opdateres eller skiftes ud,« siger Henning N. Jensen

Han kalder selvbetjeningsautomaterne på stationerne både langsomme og problematisk og giver et andet eksempel:

»Kontoudtoget er uden saldo ud for hver tur, så når jeg logger mig ind på min side, kan jeg ikke se, om saldoen på mit kort er korrekt beregnet. Man kan kun håbe, at rejsekortet har beregnet kortsaldoen korrekt.«

Dokumentation

Rejsekorts egen beskrivelse af udskiftning af Dankort

sortSortér kommentarer
  • Ældste først
  • Nyeste først
  • Bedste først

Hvad med transport frem og tilbage til kortsalgsstedet - den må da være gratis, i stil med Postdanmarks 'Postsag', når man skal skrive til væsenet selv, og ikke behøver at sætte frimærke på?

  • 0
  • 0

Med 100.000 rejsekortkunder, hvoraf de fleste skal have deres kort udskiftet i 2012, så undrer jeg mig at problemet kun skulle berøre ca 5.500 af disse kunder. Er det ikke nærmere sådan at generne rammer ca 30.000 kunder? (jan - april) eller har jeg misforstået det?

  • 0
  • 0

Betalingsservice kræver da ikke at man registrerer det nye dankort/kreditkort. Hvorfor kan rejsekortet ikke fungere på samme måde. Det er vel bankkontoen der trækkes fra, dankortet er kun et af flere midler.

  • 0
  • 0

Jeg har været processen igennem. Ultra besværligt. Det er faktisk sådan at man først skal ringe til kundeservice. De stiller efter en rum tid om til en anden afdeling hvor man skal opgive kortoplysninger. Her indtastes oplysningerne manuelt i sytstemet. DEREFTER skal man bevæge sig til et betjent kortsalg på, i dette tilfælde, hovedbanegården for at kortet kan genaktiveres. De to luger der kan betjene en er så i dette tilfælde lukket og overordnet personale tilkaldes, som så lodser en foran en kø på et dusin ventende kunder der har andre ærinder (Fin service for mig men.......). Alt i alt totalt antikveret.

  • 0
  • 0

»Da vi indgik kontrakten, var der ikke noget billede af den selvbetjente verden, som vi lever i nu. Vores kravspecifikation rettede sig derfor mod fysisk betjent salg,« siger Bjørn Wahlsten.

Rejsekort A/S underskrev kontrakten med leverandøren, franske Thales, i 2005,...

Ikke imponernede. Sund & Bælts Brobizz med mulighed for pr. telefon eller web at ændre nummer på betalingskort har været i drift stort set siden Storebæltsbroen åbnede i 1998.

Hvorfor skal alle opfinde deres ting selv?

  • 0
  • 0

Det er dog besynderligt, at vi alle skal være ændringsparate i et nærmest totalt omfang - og så forstår de selv samme beslutningstagere ikke, at man ikke skal lave et system, der bare virker (det skal man naturligvis også). Nej, man skal starte en fortløbende proces, hvor 'Change' er nøgleordet. Er det let at indbygge ændringsparathed - nej normalt ikke - men det er jo ikke et argument for, at det ikke er absolut nødvendigt og gøre det.

Denne sag er naturligvis kun et 'overfladisk' problem med en - skulle man tro - simpel brugerændring. Men netop derfor er det helt grotesk, at end ikke det er indtænkt..

Men systemerne som sådan skal ikke være bygget som af LEGO, nej selv LOGO har for mange knopper - alle komponenter skal være helt glatte på 'alle sider', så en rød komponent let og problemfrit kan erstatte en blå.

Lars :)

  • 0
  • 0

Ja, Sund og Bælt har i forgårs sendt mig et brev, hvori de gør mig opmærksom på, at jeg skal ændre kortnr. da det udløber i februar. Vedlagt, med svarkuvert var mulighed for at påføre nyt kortnr. samt at vinde en Ipad ved hurtigt svar. Samme dag kom iøvrigt også mit nye Dankort. Man må sige de har styr på data i dette tilfælde.

Allan

  • 0
  • 0

rejsekortet bliver af samme kaliber som ic4-tog, betalingsring og politiets skrottede system (som jeg ikke kan huske hvad hed).

det lugter allerede.

jeg vil gerne vædde en kasse bajere

vh nh

  • 0
  • 0

Besværet her minder lidt om det, man skal igennem for at få et "reklamer nej tak" skilt til sin nye postkasse ude ved vejen.

Jeg spurgte postbuddet, om han ikke kunne medbringe et mærke til den nye kasse. Nej, man skal henvende sig på posthuset.

Javel, men det i Gentofte er jo nedlagt! Så hvor ligger vores posthus? Det viser sig så, at alle posthuse kan brugen, men man skal medbringe legitimation. (Tænk hvilken katastrofe, det ville være, hvis en anden uberettiget fik frataget retten til reklamer!)

Vel, jeg gik på posthuset i Lyngby. Her forklarede jeg mit ærinde. Jamen, hvis jeg allerede har meldt mig som ikke-modtager af reklamer, så er det ikke her, men hos kundeservice et sted på vestegnen, man skal henvende sig for at få et ekstra mærke til den nye postkasse. Han gav mig et lille visitkort med adressen.

Jeg tænkte, at det måtte kunne klares lettere. Gik på deres hjemmeside og fandt en mailadresse til deres kundeservice, hvor jeg bad om mærket.

To dage efter fik jeg svaret. Min tilmeldelse til "reklamer nej tak" var udløbet i efteråret, så jeg skulle bare gå på posthuset og få den fornyet!!!!

Så blev jeg ærlig talt noget knotten. Jeg svarede noget mindre pænt som indeholdt ordet "skrankepaver" og sluttede af med "vred hilsen - Søren."

Det fik dog damen i den anden ende til at forbarme sig over mig. Jeg fik en ny mail, hvor hun lovede at forlænge tilmeldelsen og at hun ville sende mig et nyt mærke.

Se, det er service!

  • Søren
  • 0
  • 0

"Bedre løsning til maj" - siger rejsekort-direktør Bjørn Wahlsten også.

Citat transportnyhederne.dk Fredag, den 15. august 2008 kl: 08:00:

"Det handler om at gøre det godt for kunderne, siger Bjørn Wahlsten, ny direktør for Rejsekortselskabet.

Lige før sommerferien fik Rejsekortselskabet en ny direktør. Det er Bjørn Wahlsten, som kommer fra en stilling som salgsdirektør i DSB.

Han kommer også fra formandsposten i Rejsekort A/S, og han har været med hele vejen fra den første idé fødtes til en fælles elektronisk rejsehjemmel for bus og tog.

Rejsekortet udspringer direkte af Bus & Tog Samarbejdet, som Bjørn Wahlsten også har været med til at føre igennem"

Skal vi lade dette stå i luften et stykke tid !

  • 0
  • 0

Tjaa... da jeg skulle have et nyt klistermærke til min postkasse, gik jeg ind på post.dk, trykket på nej til reklamer, loggede ind med nemid, og trykkede tilsend nyt mærke. Det kom dagen efter. En glimrende selvbetjeningsløsning, som virkede fint. Rejsekortet mangler åbenbart en tilsvarende selvbetjeningsløsning, hvorfor jeg ikke helt kan se sammenligningen.

  • 0
  • 0

Det fremgår af artiklen, at kun ca. 1/3 af kunderne har oprettet en automatisk hæveaftale. Så er vi nede på ca. 30000 kunder. Hvis de har en løsning der virker i april, er vi nede på at de berører 10.000 kunder. Det er næppe alle disse, som har dankort der udløber i 2012, så det passer nok meget godt, at det kommer til at berøre 5.500 kunder. Men det er selvfølgelig heller ikke voldsomt imponerende, at der ikke findes en bedre løsning for 5% af kunderne.

  • 0
  • 0

Jeg har lige været inde på rejseplanen.dk for at finde prisen på at besøge mine forældre. Den tur (Rødovre-Årslev Fyn) er rejseplanen desværre ikke i stand til at beregne prisen på.

Undskyld mig, hr. Bjørn Wahlsten. Men jeg agter ikke at anvende jeres produkt. Undlad venligst at kontakte mig, førend I er parate med et produkt, der som minimum:

Fungerer blot jeg har min mobiltelefon tændt. Ikke kræver et særskilt kort. Er fuldt netbetjent. Er fuldt landsdækkende.

Pt er min forståelse for de kommuner, der fravælger jeres løsning, stor.

Hvad ryger først (rejse-)kortet eller (IC4-)toget?

  • 0
  • 0

At brokke mig lidt: Når jeg skal have mit mimrekort fornyet koster det mig 150 kr (det gælder IKKE hos FynBus, som er den transportmulighed jeg har).

Jeg ved ikke om DSB tror, at pensionister pludselig finder "Ungdommens Kilde" i baghaven- eller om de tror, at fortidspensionister pludselig bliver raske og arbejdsduelige, men de skal altså se et pensionsbrev for at kunne forny kortet hvert år.

Jeg håber, de, når kommunerne går 100 % digitalt om et par år, så kan nøjes med en elektronisk udgave. Et plastkort med billede kan de nok ikke påregnes at kunne finde ud af at administrere....

Men det der Rejsekort (som er en god idé) har de ikke været voldsomt snedige med- nogen af parterne! Der er ikke tænkt på, at en del mennesker rejser med børn, hunde eller cykler- og jeg tør nok vove at påstå at alle tre ting havde eksisteret ret længe før 2005. ;-D

Mvh Tine- der ikke mere rejser ret meget.

  • 0
  • 0

Den tur (Rødovre-Årslev Fyn) er rejseplanen desværre ikke i stand til at beregne prisen på.

Bilrejseplanen siger 258,- (16-64),(193,-10-turskort), 2 skift rejsetid 2:03 afg. 17:23 ank. 19:26

Og Rejsekort gælder ikke endnu på Fyn

  • 0
  • 0

Der er ikke tænkt på, at en del mennesker rejser med børn, hunde eller cykler- og jeg tør nok vove at påstå at alle tre ting havde eksisteret ret længe før 2005. ;-D

Øhhh... jo, det er der tænkt på. Følgende står på rejsekort.dk om emnet:

"Kan jeg have min cykel, hund eller andre medrejsende med på mit rejsekort?

Ja, du kan have andre, en hund eller en cykel med på dit rejsekort. Det kræver, at du checker ind for hver enkelt af dem, du vil tage med på rejsen. Husk, at du kan have en mindre hund og to børn under 12 år med gratis. Indtil videre kan du ”checke ind ekstra” på en rejsekortautomat.

Skal du med bussen og have andre med, beder du chaufføren om hjælp til ”check ind ekstra”. "

  • 0
  • 0

[quote]Der er ikke tænkt på, at en del mennesker rejser med børn, hunde eller cykler- og jeg tør nok vove at påstå at alle tre ting havde eksisteret ret længe før 2005. ;-D

Øhhh... jo, det er der tænkt på. Følgende står på rejsekort.dk om emnet:

"Kan jeg have min cykel, hund eller andre medrejsende med på mit rejsekort?

Ja, du kan have andre, en hund eller en cykel med på dit rejsekort. Det kræver, at du checker ind for hver enkelt af dem, du vil tage med på rejsen. Husk, at du kan have en mindre hund og to børn under 12 år med gratis. Indtil videre kan du ”checke ind ekstra” på en rejsekortautomat.

Skal du med bussen og have andre med, beder du chaufføren om hjælp til ”check ind ekstra”. "[/quote]

Hvor bliver det skønt når vi er 3 spejderledere med 8 børn under 12 og 5 børn mellem 12 og 15 der skal med bussen.. :D

  • 0
  • 0

Jeg kender ikke detaljerne, men når direktøren mener at kravspecifikationen der er 7 år gammel er forkert er han naiv. Det er kravstyringen der har fejlet. Der er ikke taget højde for at omverdenen og dermed kravene ændrede sig konstant og det er naivt. Tiden hvor IT produkter blev frembragt af nørder langt fra brugeren og omverdenen er længde forbi. Har man ikke tilpasset sig har og vil man fejle.

  • 0
  • 0

Hvor bliver det skønt når vi er 3 spejderledere med 8 børn under 12 og 5 børn mellem 12 og 15 der skal med bussen.. :D

Det er såmænd kompliceret nok allerede idag og hos os har vi da også én af lederne udpeget som særlig klippekort-ekspert !

  • 0
  • 0

Hvor jeg elsker at vi ikke har muligheden for at anvende offentligt transport med vores spejdere, gør det langt nemmere. Bare hiv fat i forældrene vi skal bruge nogle til at køre, vi ikke engang overvejer noget derminder om offentligt transport.

  • 0
  • 0

Hvad med transport frem og tilbage til kortsalgsstedet - den må da være gratis, i stil med Postdanmarks 'Postsag', når man skal skrive til væsenet selv, og ikke behøver at sætte frimærke på?

Ja, det siger al sund fornuft - men sådan er det jo ikke engang i dag.

Jeg bor i Lunderskov, en by med en ubemandet station med billetautomat. I tirsdags skulle jeg bruge et månedskort til Esbjerg, gældende fra samme dag. Sådan et kan ikke trækkes i automaten - man skal til en bemandet station. Så jeg betalte for at komme med toget til Esbjerg, gik ind på stationen der og købte et månedskort.

I den situation burde det jo være en smal sag for DSB at modregne billetprisen i prisen for det månedskort, jeg købte. Det ville ikke koste dem noget - andet end den ekstra fortjeneste på, at jeg reelt ellers ville betale for samme rejse to gange.

Men så enkelt skal det naturligvis ikke være.

  • 0
  • 0

Der kommer en rigtig god løsning i morgen - eller om et par år, måske ?

  • 0
  • 0

"Det handler om at gøre det godt for kunderne, siger Bjørn Wahlsten, ny direktør for Rejsekortselskabet.

I disse sager spekulerer jeg på hvem kunderne egentlig er. Disse selskaber forhandler jo med staten, regionerne, kommunerne og transportselskaberne, så det er vel dem der er deres kunder. De forhandler ikke med dem der bruger transporten, så når de gør det godt for "kunderne", så skal vi nok tænke lidt over, at det i virkeligheden ikke er os.

Vesttrafik i Sverige havde i årevis "skidt" på de egentlige brugere med mange protester til følge. Det var først da regionen og kommunerne (som betalte dem) brokkede sig og truede med at opsige kontrakten, at de fandt det rimeligt med forbedringer.

Hvis vi vil klage over et busselskabs service ender det nærmest i et Kafkask helvede. Alle henviser til nogle andre og ingen har ansvar eller ved hvordan man tager hånd om det.

  • 0
  • 0

Fik nyt dankort i efteråret og får nu fine papir regninger. Har tilmeldt det på betalings service så det skulle meget gerne bare blive trukket på min konto.

Men jeg ville da ALDRIG oplyse mit dankort nummer eller lignende oplysninger til en eller anden medarbejder i kundeservice. Kundeservice (dem du kan ringe til) hos rejsekort kan ikke løse nogle problemer for dig, de kan spære og ja så ikke rigtigt mere, ikke engang oplyse prisen på en rejse.

Luk lortet. Det er total værdiløst! Har problemer med ca. hveranden rejse.

  • 0
  • 0

Da jeg rejste med min store (65 cm i skulderhøjde) kørte han på børnebillet -og pladsbillet (det var ikke krav dengang med pladsbillet, det er det så nu), og så kom folk altid- nøj et ledigt sæde! Der sætter jeg mig da! (uden pladsbillet)

En del blev ganske sure, men hunden havde papirene i orden. Selvom han for god ordens skyld lå UNDER sæderne.

Det værste var dem, der ville snakke med den søde pæne hund, når han var faldet til ro. Han var ganske fredelig, men en ung og glad hund, så det var rent udsagt- meget generende. Hunden skulle lige dysses ned, og lægge sig. Han VAR opdraget, men det var irriterende, især da jeg rejste med lille barn, og det var før Storebæltsbroen.

Sådan 8 timer i tog, bliver man ganske træt og udmattet af. UNGEN- kunne folk sagtens lade sove, men HUNDEN.

Nå, det har jo mindre end intet med Rejsekortet at gøre! Udover- prøv liige at skifte tog i Langå- med barnevogn? Der er kun trapper- og mange af dem.

Jeg tror ikke rigtig trafikplanlæggere bryder sig om børn, der ikke selv kan gå. (Og bære deres kufferter).

Nu vi taler trafikplanlægning, så er en af "indfartsvejene" udnævnt til 45 km/t- OG forsynet med trafikchikaner, her lige før sneen kom. Hvad jeg så bemærkede var, at cykelstierne i begge sider overhovedet ikke blev ryddet, så de børn på cykel (og voksne der pludselig kører ud foran éen, og aldrig ser sig bagud/fremad eller findes der skyklapper til cyklister?!), blev tvunget ud på vejbanen, der så godtnok er 45 km/t- og med fremkørselses ret for folk på vej UD af byen.

Det er da dybt tåbeligt! Men nu er der sikre cykelstier, formentlig for slæder ,kælke og skiløbere.

Man undres!

Forrige vinter lagde de knust asfalt ud på de små landeveje ugen før det sneede enormt meget. Der er lidt løst knust asfaldt lige, hvor jeg svinger af, og det er generende for tohjulere. Man kan ikke bremse i løst materiale! (Jo- man kan godt, men det gør ret ondt, i værste fald får man godt med asfalt eksem.) I hvertfald var det, det eneste, der overlevede snerydningen. Alt andet lå ude i rabatten.

Hvorfor kom jeg nu ind på dét?! Jo, det er penge ud af vinduet, godt tænkt, men tåbeligt udført.

Mvh Tine- der som knallerist skal bruge cykelstien.

  • 0
  • 0

Besværet her minder lidt om det, man skal igennem for at få et "reklamer nej tak" skilt til sin nye postkasse ude ved vejen.

Postdanmark har både tilmelding, afmelding og skift mellem ordningerne samt genfremsendelse af mærkat på deres selvbetjening. Og det virker :-) Morsomt - men ikke overraskende - at deres medarbejdere ikke ved det. http://www.postdanmark.dk/da/privat/selvbe...

  • 0
  • 0

At konstruere en webshopløsning, hvor man kan tilmelde sit Dankort til en tankopaftale for sit Rejsekort, og så efterfølgende ikke kan skifte det tilmeldte Dankort ud, er bare sort. Hvad har de tænkt på? Det er dybt sort. Klaus

  • 0
  • 0

I fredags kunne ing.dk fortælle, at rejsekortet af blandt andet tekniske årsager ikke egner sig som betalingskort, men den vurdering er direktør i Rejsekort A/S Bjørn Wahlsten ikke enig i.

»Der er ikke noget teknisk til hinder for, at rejsekortet skulle kunne bruges som betalingskort,« siger han.

Og længere nede i artiklen:

»Vi har fuld sporbarhed af alle saldobevægelser og indestående på hvert rejsekort. Der er ikke noget teknisk ved selve kortet, der bevirker, at det ikke skulle kunne bruges som betalingskort, men der mangler kortlæsere i butikker, før det kan bruges som småpengekort som i eksempelvis Hongkong.«

Jamen i guder - har narrehatten helt mistet jordforbindelsen - hvordan kan han overhovedet tænke på at Rejsekortet skulle blive brugbart i HongKong ????

  • 0
  • 0

at skifte betalingskort hos Google, PayPal, Telmore m.fl. - Men Rejsekortet? Glem det. Jeg lader ordningen udløbe og må leve med manuel optankning fremover. Banken anbefaler at man ikke oplyser kortnummer og sikkerhedskoden på bagsiden af kortet over telefonen. Er det i det hele taget en lovlig fremgangsmåde? Jeg administrerer i øvrigt et rejsekort for min teenagesøn, og der kan jeg ikke engang oprette en tank op aftale på hjemmesien. Det skal ske over telefonen. Brugervenligheden er helt i særklasse.

Lidt godt kan jeg dog godt rapportere: Har dags dato fået refunderet en dummebøde fra primo december sidste år på 50kr, elegant indsat på min Nemkonto. Kun 3 mails og et opkald skulle der til. Nu kan de 50kr så automatisk overføres til min rejsekonto igen via tank op aftalen.. doh!

Det er vist tiden at pumpe cyklen igen. Så sparer jeg lige 10min hver vej (25km).

Klaus

  • 0
  • 0

Jeg meldte mig (egentlig for at se hvor slemt det kunne blive) som prøvekanin her i hovedstaden før jul.

Websiden hvor jeg skulle bestille mit kort virkede ikke. Kom med sort snak om "forkert postnummer". Skrev til kundeservice. Autosvar: du får et svar om 15 (femten!) dage. Ringede. Ventede 20 min. Blev smidt af. Ringede igen. Ventede 20 min. Opgav. De 15 dage passede. Svaret var, at fordi jeg har adressebeskyttelse, kunne deres system ikke fungere. Fik at vide at jeg skulle ringe (igen), vente, hent selv - et eller andet, jeg husker ikke detaljerne fordi jeg simpelthen gav op.

Blot den detalje, at svartiden på deres kundeservice er beregnede på 15 dage, når det er et produkt der skal fungere i hverdagen, er nok til at dømme Hr. Wahlsten som inkompetent.

  • 0
  • 0

Hæ, jeg skal finde hen et bemandet sted her i nordjylland for at tanke mit kort ! Jeg har ingen dankort !! Nu kan det være jeg kunne få nogle dankort indehavere til at råbe op om at det skal være nemmere at komme til betjente rejsekort salgssteder rundt i landet. Rejsekort skulle kunne fungere med betalingsservice også - hvor svært kan det dog være !

  • 0
  • 0

Abdullas Grøntbod henne om hjørnet er faktisk bedre teknisk velfunderet og mere up-to-date end "Rejsekortet" når man står på den anden side af disken som kunde.

Tager såmænd imod alle betalingsmidler og er næsten åbent 24/7

Sælger lotteri, taletidskort og kan overføre penge til hele verdenen.

Gennemgår for det meste grøntsagerne flere gange om dagen og luger ud hvis der er kedelige ting imellem.

Har du ikke lært noget hr. direktør W.

  • 0
  • 0

Abdullas Grøntbod henne om hjørnet er faktisk bedre teknisk velfunderet og mere up-to-date end "Rejsekortet" når man står på den anden side af disken som kunde.

Tager såmænd imod alle betalingsmidler og er næsten åbent 24/7

Sælger lotteri, taletidskort og kan overføre penge til hele verdenen.

Gennemgår for det meste grøntsagerne flere gange om dagen og luger ud hvis der er kedelige ting imellem.

Har du ikke lært noget hr. direktør W.

Ja, de erhvervsdrivende kan finde ud af det med kundeservice, for ellers går det ud over dem selv.

Jeg synes at Rejsekortet er brugerfjendsk, for dyrt, har uigennemskulige priser, er dårligt lavet, og generelt bare er en dårlig ide.

Det er det som Poul-Henning Kamp kalder "IT sovs" for offentlig transport.

Jeg vil give Rejsekortet 0 ud 10 point. Rejsekortet ville [b]aldrig[/b] være et produkt jeg nogensinde jeg ville købe, hvis jeg havde muligheden for at undgå det.

  • 0
  • 0
Bidrag med din viden – log ind og deltag i debatten