Reinforcement learning er e-learning for robotter
more_vert
close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Reinforcement learning er e-learning for robotter

PLUS.
Illustration: AWS

Reinforcement learning er en af de trends inden for data science, der spås stort potentiale. Med teknikken kan man træne eksempelvis industrirobotter i et virtuelt miljø.

Når man ser på eksempler på opgaver, der kan løses med reinforcement learning, kan man nemt få det indtryk, at teknikken primært er anvendelig til spiludvikling. Men metoden bruges blandt andet også til at træne Amazons lagerrobotter til at udføre deres arbejde. Mest kendt er det imidlertid, at metoden

Læs videre med et PLUS-abonnement

Få adgang til al PLUS-indhold og Ingeniørens e-avis med et PLUS-abonnement.

Som IDA-medlem har du gratis adgang til PLUS-indhold. Læs her hvordan.

adskillige gange er blevet brugt til at besejre mobilspillet Angry Birds. I OpenAI's toolkit til reinforcement learning kan man prøve kræfter med klassikere som Pong og Space Invaders. Og da en AI i denne uge besejrede mennesker i skydespillet Quake III Arena var det reinforcement learning, der stod bag sejren. Det er både godt og skidt, mener Julien Simon, der er machine learning-ekspe...