Sådan hjælper Rambøll-rådgiver kommuner med at blive elbil-compliant

PLUS.
En overgang havde Københavns Kommune sine egne ladestandere, f.eks. her i Borgergade i 2014. Det blev siden betragtet som ulovligt for kommuner at drive ladestandere, men kommunerne kan sende dem i udbud og få private operatører til at stille dem op og drive dem. I Borgergade står i dag standere fra den private operatør E.ON. Illustration: Christian Rantorp

Maja Sig Vestergaard, tidligere kommunal trafikplanlægger, er som e-mobilitetsrådgiver blevet en vigtig livline for kommunerne i udrulningen af ladeinfrastruktur.

Danskerne skal købe elbiler, og kommunerne skal hjælpe dem med at turde tage springet fra benzin og diesel til elbilens stille fornøjelser. Derfor er kommunerne også blevet pålagt at sætte ladestandere
Få adgang til PLUS-indhold og e-avisen

Læs videre med et digitalt abonnement på Ingeniøren PLUS.
Prøveabonnement kræver ikke kreditkort, og abonnementet udløber automatisk.
Dit medlemsskab giver dig adgang
Som medlem af IDA er Ingeniøren PLUS en del af dit medlemskab. Log ind med Mit IDA for at aktivere adgangen til PLUS-indhold.
Oplever du problemer med login, så skriv til os på websupport@ing.dk.